Amikor először hallottunk a Gordon Murray által tervezett szuperautóról, ígéretesnek tartottuk a koncepciót. Amikor pedig leleplezték, nem győztünk betelni a megoldásaival. A T.50 lényegében utolsóként a szuperautók klasszikus iskoláját követi, miközben felhasználja a modern kor minden vívmányát irgalmatlan tempó mellett a legfontosabbat, az élményt hajhászva. Most pedig megérkezett a versenyváltozat, amely Niki Lauda nevét viseli.

„A valaha készült leginkább vezető- és élményközpontú szuperautó” – így szólt Gordon Murray terve, amikor elkezdte a T.50 megalkotását, és bár még hátravan a végeredmény megmérettetése, egyelőre úgy tűnik, parádés koncepciót tett le az asztalra. Ezt értelmezi újra a T.50 Niki Lauda, melynek célja a versenypályás élményszerzés. Ennek érdekében pedig sokkal szélsőségesebb hozzáállással rendelkezik.

852 kilogramm csupán - galéria

Murray szuperautója bámulatosan könnyű, ami persze kompakt méretéből is ered. Mégis az utcai verzió 986 kilogrammos menetkész (!) tömegét képesek voltak a tervezők 852 kg-ra csökkenteni a Niki Lauda esetében, amelyhez a 3,9 literes V12-es erőforrást is tovább csiszolták. Az eredmény bő 711 lóerő, amelyet az egység 11.500-as fordulaton ad le (a határ egyébként 12.100). Kézi váltó helyett a tempófokozás okán ezúttal rövid áttételű hatfokozatú szekvenciális megoldás küldi az erőt a hátsó kerekekhez, amelyek Michelin Pilot Cup 2 félslick gumikkal küzdenek a tapadásért.

Az átdolgozott V12-es jó 711 lóerőt teljesít - 11500-as fordulaton

Emellett az aerodinamika is csúcsra jár, amely a hatalmas első légterelőajakban, az óriási hátsó szárnyban, meg a már megismert hátsó ventilátorban is tettenérhető, amelyek együttesen akár 1,5 tonnás leszorítóerőt is termelhetnek a megfelelő tempónál.

A modell másik előnye Gordon Murray szerint, hogy némelyik konkurens márka versenypályára kihegyezett termékéhez (pl. Ferrari FXX-K) képest ehhez nem kell egy stáb, hogy meghatározott időpontokban megoldható legyen a versenypályás üzem, hanem csak ki kell vinni a pályára, átnézni pár dolgot, és mehet is az örömködés. Jobb tömeg-teljesítmény aránnyal, mint egy Le Mans-i LMP1-es versenyautó, és könnyű súlya okán kimondottan gyors irányváltásaival az elképesztő menettulajdonságok garantáltak. Már alig várjuk, hogy az első időeredmények befussanak.

Lényegében F1-es élményeket és menettulajdonságokat kínál - egy szebb korra emlékezve

„Az autóipar alakulásának jelenlegi irányát megfigyelve nehezen elképzelhető, hogy valaha készül még ilyen autó. (…) Azt hiszem, hogy korának utolsó, de egyben meghatározó példánya lesz,” nyilatkozta Gordon Murray.

A különleges aerodinamikai megoldások összesen 1,5 tonna leszorítóerőt termelnek

Mindössze 25 példányban készül el a T.50 Niki Lauda, amelyért nagyjából bármennyit kérhetnének, úgyis elfogyna. A bármennyi ezúttal nettó 1,25 milliárd forint. Mellette 100 darab kézi váltós, háromüléses utcai változat készül, kb. nettó 1,15 milliárd forintos áron.