Európában már elbúcsúzott a BMW V12-es erőforrása, de voltak olyan piacok, ahol a bajorok továbbra is kínálták a 6,6 literes egységet. Most azonban eljött az idő, hogy végleg búcsúzzon a tizenkéthengeres erőforrás, és a németek természetesen egy limitált szériás 7-essel is megemlékeznek erről, amely sokatmondóan csak a Final V12 utónevet kapja majd.
A különleges M760i xDrive modellből mindössze 12 darab készül majd el, és kizárólag az Egyesült Államokban lesz majd elérhető – lévén ott kínálják még mindig a V12-es verziót. Természetesen egyedi plakettek, különleges keréktárcsák és rengeteg személyre szabási lehetőség áll majd rendelkezésre a vásárlók számára.
Nem is olyan régen még nálunk is elérhető volt a V12-es - teszteltük is
A 20 colos, duplaküllős keréktárcsák a 760M névre hallgatnak, és szürke vagy fekete színben kérhetők, a kontrasztról pedig sötét ezüst részek gondoskodnak. A féknyergeket kék vagy fekete színben kérhetik a vásárlók, és természetesen bármilyen egyedi Individual színárnyalat megrendelhető lesz az autóhoz. Az utastérben a zongoralakk betéteken ott díszeleg majd a sorozatszám „1 OF 12” formátumban, a küszöbökön és a motorborításon pedig a „THE FINAL V12” feliratok lesznek láthatók.
Ami a felszereltséget illeti, természetesen alapáron jár majd a teljes opciós lista a 12 egyedi modellhez, így a BMW minden tudása benne lesz az utolsó tucatnyi V12-esben – beleértve például a teljes Merino bőrkárpitozást is. A 6,6 literes V12-es 609 lóerőt kínál, a 0-100-as sprint pedig 3,8 másodpercre adódik, ami egy ekkora autó esetében egészen kivételes – a nem is olyan régen még általunk is tesztelt európai változat a szigorú előírások okán már „csak” 585 lóerős volt.
Európában az utolsó időkben már "csak" 585 lóerős volt az egység
Minden egyes autóhoz jár majd egy különleges „trófea” is, amelyet a tulajdonosok az íróasztalukra vagy a polcukra helyezhetnek. Apropó, a BMW kiválaszt majd néhány szerencsés, hűséges vásárlót, akiknek felajánlja a limitált széria példányait, és nem lepődnénk meg, ha ők élnének is a lehetőséggel. A bajorok egyébként 1987 óta, tehát 35 éve kínálnak V12-es erőforrást, melyek közül az első egy ötliteres, „mindössze” 299 lóerős verzió volt. Ugyan nem egy örömteli hír a V12-es végső búcsúja, a BMW kapcsán nincs okunk szomorkodni, ugyanis a bajorok azon kevés gyártó között vannak, akik továbbra is számolnak a belső égésű erőforrásokkal, és a hírek szerint még új V8-ast is fejlesztenek.