Meghalt a király, éljen a király! – valami ilyesmi, de a történet most árnyaltabb egyel. Leköszön a Honda HR-V, amelytől másfél éve turbómotoros kivitelben vehettünk búcsút. Hogy mi jön a helyére?

Természetesen valami teljesen új. A még letisztultabb formákkal operáló új generáció valószínűleg tisztább hajtásláncokkal kényszerül piacra lépni, így az 1,5 literes szívó vagy turbós benzines, valamint az 1,6 literes dízel helyett jó eséllyel hibrid hajtással, valamint egyliteres, háromhengeres, turbós benzinessel és 48 V-os hibrid rendszerrel jöhet a piacra. Hogy pontosan mit is kapunk, az az idei év folyamán kiderül, de annyi már biztos, hogy a jelenlegi modell hamarabb búcsúzik, mint ahogy az utódja megérkezik.

Belül biztosan letisztultabb és digitálisabb lesz az új generáció

Mire fel a nagy sietség? A döntéssel a palettája átlagos széndioxid-kibocsátását igyekszik csökkenteni a Honda, hogy minél kevesebb büntetéssel zárja az idei évet az EU részéről. Tekintve, hogy a takarékosabb változatok is 120 g/km felett pufogtak ki, 2019-ben pedig még több mint húszezer HR-V talált gazdára, ez nem ördögtől való elképzelés – mindenesetre egy újabb potenciálisan strapabíró modellel lett szegényebb a piac a politikai befolyás hatására.

A típus egyébként a készlet erejéig még kapható, de már egy ideje csak benzinessel. A szívómotoros kiadás ára 6,85 milliótól 8,6-ig terjed, a jól felszerelt turbós pedig 9,38 millió, amit 450 ezerért tolhatunk meg minden esetben fokozatmentes automata váltóval és 190 ezerért metálfényezéssel.

Ködbe vész az aktuális modell - hogy mi jön a helyére, az csak később derül ki

De legyünk pozitívak és várjuk ki, hogy mit húz elő a Honda az új generációhoz a tarsolyából!