Számtalan fotón és ízelítőn láthattuk már korábban a Maserati Grecalét, most pedig végre eljött az idő: az olaszok teljes pompájában megmutatták nekünk az autót, amely akár 530 lóerős V6-os erőforrással is elérhető lesz, és egy éven belül jön a tisztán elektromos kivitel is, amelyről már most megosztottak velünk néhány képet a gyáriak.

A formákról a számtalan kedvcsináló után sok újat már nem tudunk mondani: a Maserati legfrissebb formanyelvét kapta az autó, amelyet először az MC20 képében láthatott a nagyközönség. Függőleges elrendezésű első fényszórók, mélyre helyezett, méretes hűtőrács, kerekded vonalak és vízszintesen húzódó, a karosszériát optikailag szélesítő hátsó lámpatestek teszik vonzóvá a modellt. A Grecale 4846 mm hosszú, tengelytávja 2901 mm, magassága 1670 mm, szélessége 1979 mm – nem egy kicsi autóról van tehát szó, hiába lett a Levante kistestvére az újdonság.

Mutatós, de nem kirívó a Grecale - galéria

Az utastérben természetesen számtalan digitális megjelenítővel találkozhatunk: a műszeregység, a multimédiás rendszer és a klímakonzol – ahonnan a vezetési üzemmódokat is kezelhetjük – is egy-egy képernyőt kapott (utóbbi kettő természetesen érintős). A legjobb azonban a hagyományos analóg óra, amely – ki nem találnák – szintén egy kis képernyő, így a normál óra mellett például G erőmérőként vagy iránytűként is tud funkcionálni. A minden esetben automata váltó előválasztó gombjait is a középkonzolra helyezték a két éritőképernyő közé.

Természetesen a finom és exkluzív anyagok és a végletekig kidolgozott részletek sem maradtak el belül, de van prémium hangrendszer is. A Maserati Grecale esetében a két drágább audiorendszert a Sonus Faber készítette, és a legkomolyabb verzióban 21 hangszóró kapott helyet, amelyek összesen 1200 W teljesítménnyel szolgáltatnak háromdimenziós hanghatásokat. Mondanunk sem kell, hogy a modern multimédiás rendszer ismeri az Android Auto és Apple CarPlay kapcsolódási lehetőségeket is, noha maga a szoftver a Google rendszerére épül és zökkenőmentes használatot ígér.

Jellegzetes maszkot kapott a Folgore - a sárga a Trofeo, a világos a Modena, a barna pedig a GT változat

A helykínálat az autó méreteit elnézve valószínűleg nagyvonalú lesz, és a csomagtér adatiara sem lehet panaszunk. Noha a GT és a Modena esetében a lágy hibrid rendszer miatt elveszítünk 35 liternyi helyet, az 535 literes érték így sem rossz, a Trofeóba pedig 570 liternyi csomagot pakolhatunk. Noha erre nem tértek ki, bizonyára vezetéstámogató és asszisztensrendszerekből sem lesz hiány.

A Grecale összesen négyféle kivitelt vonultat majd fel: az alapot a GT verzió jelenti, melyben egy kétliteres, négyhengeres, lágy hibrid hajtáslánc kapott szerepet 300 lóerővel. A Modenában ugyanez a rendszer található, de 330 lóerővel – a csúcsnyomaték mindkét változatnál 450 Nm, és adott az összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automata váltó is. A két lágy hibrid variáns 1,87-1,9 tonna közötti súllyal „büszkélkedhet”.

Hatalmas érintőképernyők uralják az utasteret - galéria

A Trofeóban egy háromliteres, turbós V6-os kapott szerepet, amely 530 lóerővel és 620 Nm-es nyomatékkal támadja a kerekeket, így 3,8 másodperc alatt képes letudni a 0-100-as sprintet, és meg sem áll 285 km/h-ig. A gyengébbik változatok egyébként 240 km/h-s végsebességre képesek, és 5,6, illetve 5,3 szekundum alatt futják meg a 0-100-at – egyik Grecale sem lassú tehát. A háromliteres V6-os egyébként az MC20-ban bemutatkozott Nettuno erőforrás leszármazottja. A Trofeo egyébként 2027 kilogrammot nyom.

A negyedik változat a Folgore lesz – amely magyarul annyit tesz villámlás –, és nyilván kitalálták már, hogy ez lesz a tisztán elektromos verzió. A gyáriak erről is megosztottak néhány képet, amelyeken jól látszik a hűtőmaszk egyedi rácsozása, a különleges fényezés és a különleges keréktárcsa is. Azt is elárulták, hogy egy 400 V-os rendszer dolgozik majd a lemezek alatt, és egyes források szerint egy 105 kWh-s akkut rejtettek el a lemezek alatt, a csúcsnyomaték pedig 800 Nm lehet – ezek alapján nem nehéz kitalálni, hogy valószínűleg teljesítmény terén is a Folgore lesz majd a csúcs.

Íme, a digitális analóg óra - galéria

A futómű esetén a GT-hez felár ellenében érhető el állítható felfüggesztés és légrugó is, míg a Modenánál előbbi már széria, a Trofeo esetén pedig mindkettő alapáron jár. A fékezésről elöl mindenképpen Brembo egységek gondoskodnak – a Trofeo esetében természetesen nagyobb tárcsákkal –, míg hátul csak a legvadabb verzió kapott Brembo elemeket. Az autó áráról egyelőre nincsenek információk, de ne legyen kétségeink afelől, hogy igen drága mulatság lesz a hamarosan már rendelhető modell – a Folgore egy éven belül érkezik majd.