A laikusok is tudják, hogy manapság kizárólag crossover vagy SUV jöhet szóba, ha egy gyártó igazán nagyot akar durrantani, hiszen a trendi emelt hasmagasságú, mokányabb felépítésű modellek hamar a vásárlók kedvencei lettek. A 2021-es Müncheni Autószalonon számos villanyautót prezentáló Mercedes-Benz dizájnrészlegének vezetője beszélt a jeles eseményen a szedánok alkonyáról.

Gorden Wagener szerint a hagyományos szedánok napja leáldozott, nem véletlen, hogy a csillagosok az EQS bemutatásával megkoronázott elektromos kínálatában sincs már klasszikus lépcsőshátú modell. A szakember elmondása szerint a folyamat már nem áll meg, gyakorlatilag pár év múlva már biztosan nem lesz a gyártók kínálatában ilyen karosszériaforma.

Az új elektromos modellek sajátos egyveleget képeznek a szedánok, csapotthátú modellek és a kupék formavilágából egyaránt táplálkozva. „Az elektromobilitás több okból is kinyírja a klasszikus, három dobozból építkező formát” – mondta Wagener. A Mercedes embere szerint persze a fő ok az aerodinamikai hatékonyság, amiért a szedánok már nem olyan életképesek, de az akkucsomagok miatt is kellemesebb egy crossovert rajzolni a technika köré.

Mindeközben az elektromos hajtásláncok térnyerése szabadabb kezet is ad a (forma)tervezőknek, hiszen a villanyautók fő komponensei más méretűek és más elhelyezést igényelnek a belsőégésű motorosokéhoz képest. A nagyobb akkumulátor azonban nem tenné lehetővé, hogy légies, könnyed szedánt rajzoljanak köré, ezért bizonyára kihalnak majd a lépcsőshátúak.

„Lényegében ezért vágtunk neki az elektromos irányzatnak egy új dizájnnal, mert miközben nyújtott és kecses, stílusos is az EQ paletta. Az elektromos hajtások térnyerése megváltoztatta az autók arányait. Persze eközben ügyelnünk kell arra, hogy ne hasonlítsanak túlságosan, de ez a félelem eddig is velünk volt. Gondoskodunk róla, hogy kellően különbözzenek modelljeink egymástól, és ezt a jövőben is érvényesíteni tudjuk”.