Néha egészen meglepő fordulatoknak lehetünk szemtanúi. A C-osztályos Mercedes-AMG esetében például előfordulhat, hogy a 2022 elején esedékes generációváltással megfeleződik a C63 hengerszáma. Az eddig körülrajongott V8-as helyére egy 500 lóerő fölötti rendszerteljesítményű hibrid erőforrás érkezhet. A 2-literes négyhengeres felbukkanása várhatóan nem jelenti majd a modell meghunyászkodását. Az Audi RS4 és BMW M3 összkerékhajtáshoz nyúló ellenfele az álcázott prototípus alapján továbbra is határozott kiállással – és a nemrégiben frissült E-osztályhoz hasonló szellemben átalakulva – kívánja hirdetni képességeit.

Márpedig az adottságok egyáltalán ígérkeznek rossznak, ha csak a számokat nézzük. A benzines erőforrás önmagában is 422 lóerőre és kerek 500 Nm-re képes – és ekkor még csak az elektromos segédlet nélküli 45-ös szintnél tartunk. Az M139-es kódú egységet enyhe hibrid rendszerű hosszmotornak szánják. A cél kettős: nem csupán a C63 V8-asát, hanem a kevésbé erős C43 háromliteres V6-osát is ezzel az egységgel szeretnék leváltani. Szerintünk utóbbinál helyben vagyunk, a 63-as modellnél viszont nagyon meglepődnék, ha nem kapná meg a sorhatos, háromliteres motort.

Az új C63 limuzinként, kupé, illetve kabrió karosszériával is elérhető lesz. A C43 e három karosszéria-változat mellett akár kombiként is bemutatkozhat. Az új villamos hajtáslánc a jelenlegi GLC 43, GLC 63, továbbá a megfelelő Coupé változatok utódjaiban is szerepet kaphat.

Még semmi sem biztos, de hibrid lehet az új Mercedes-AMG C63

Az elektromos rásegítés egyébként az 53 jelzésű sorhatoshoz hasonlóan egy 48V-os rendszer lesz. Az M256 esetében 22 lóerővel és 250 Nm-rel száll be a hajtásba a villanymotor – a négyhengeres esetében hasonló nyomaték mellett komolyabb villamos teljesítményre számíthatunk. Az erőátviteli rendszer fontos szereplője lesz a kilenc sebességes MCT Speedshift automata váltó is.

Az EQ Boost hajtáslánc így végeredményben a jelenlegi C63 4Matic teljesítményét, 510 lóerőt hozhat úgy, hogy közben a kombinált nyomaték meghaladja a V8-asét: a jelenleg várt 750 Nm pontosan 50 Nm-rel haladná meg a C63 S által produkált értéket.

A fejlesztés ezen szakaszában még semmi nem biztos, de a CLS 53-ban található 0,9 kWh-s akkumulátornál nagyobb kapacitású lehet az új C63 tárolója, és számíthatunk egy fejlettebb az energia-visszanyerő rendszerre is.

Nyolc helyett négy hengerből nyernek ki ugyanakkora teljesítményt?

Az új hajtáslánc az autó tömegére és súlyelosztására egyaránt jótékony hatással lesz. A négyhengeres benzines közel 50 kilogrammal könnyebb a V8-asnál, így a hibrid rendszer plusz alkatrészeivel együtt is alulmúlja majd a jelenlegi erőforrás tömegét, miközben a súlypont alacsonyabb lesz.

A következő generációs C63 új rendszerű négykerékhajtást is kaphat, ahol szükség esetén a teljes vonóerő a hátsó tengelyhez irányítható. Ez a megoldás a vásárlóközönség kettős igényét elégíti ki: az összkerékhajtás biztonsága mellett a hátsókerékhajtás játékosságát is meg tudja adni az autó.

A magunk részéről sajnálnák, ha eltűnne a V8-as motor a C-osztályos AMG-k kínálatából, különösen, hogy a Lexus mellett már csak ők ragaszkodnak az egységhez ebben a kategóriában. A négyhengerest leginkább a hathengeres C43 / CLS 53 utódjaként tudnánk elképzelni, de tudomásul kell vennünk, hogy a széndioxid-kvóták és a költségek még ezen a szinten is meghatározzák a fejlesztési irányvonalat. Ahogy láttuk, erőben nem lesz hiány a hengerszám esetleges feleződése esetén sem, csupán karakterből és presztízsből juthat kevesebb a jövőben.