Noha az autóipar szebb napokat is megélt már, minden gyártó igyekszik munkába temetkezni, és a kisebb manufaktúrák sincsenek ezzel másképp. A Pagani ráadásul már meglehetősen rég hallatott magáról, ezúttal azonban örömteli hírrel szolgálhatunk: hétfokozatú kézi váltóval és 864 lóerős benzinmotorral élesedik a jól ismert Huayra utódjaként érkező Utopia.
Úgy tűnik, Horatio Pagani és csapata nem szeretne változtatni a bevált recepten, dizájn terén mindinkább csiszolgatásokról van szó. Hiszen az újdonság megjelenésén a gyártó állítása szerint mintegy 6 éven át dolgoztak, s igyekeztek közben megtartani a jól ismert Pagani értékeket, jellegzetességeket, amelyekről jól felismerhető és azonosítható a márka. Ilyen a központi kipufogóvégződés, a hátsó légterelő idom, a hátsó traktus jellegzetes kialakítása, de a fényszórók és az orr is abszolút Pagani dizájn.
Izgalmas újdonság 2022-ben az Utopia
Mindemellett az összkép az elődnek tekinthető Huayrához képest kicsit tompább és letisztultabb, minimálisan visszafogottabb. Vannak persze újszerű megoldások is, mint a hídszerűen kialakított hátsó légterelők, illetve a lebegő hatású hátsó lámpák, amelyeket a turbinák formája ihletett.
Az utastérben persze ugyancsak ismerős és egyben jellegzetes stílus fogad: körkörös műszerek, és légbefúvók, amolyan steampunk hangulatot kölcsönözve. Épp annyi a különbség a leköszönő Huayrához képest, hogy észrevehető legyen. Érdekes pont, hogy eltűnt a központi infotainment kijelző, amely az óracsoportba költözött át.
Az utastér hangulatára nehéz szavakat találni
Aztán ott van az ülések között a látványos kialakítású, krómozott alkatrészekből álló manuális váltókar. A Zondában még hat fokozat között váltogathatott a sofőr, a Huayra hétgangos szekvenciális szerkezetet kapott, ezúttal pedig hétfokozatú manuális egységet találunk az Utopiában, ám a vásárlók emellett dönthetnek az automata mellett is. A könnyű komponenseknek hála a Huayrához képest 70 kilót nyertek a szakemberek, így az Utopia mérlegelésén 1280 kilót mutat a kijelző.
Az ülések mögött szokásos módon Mercedes, pontosabban Mercedes-AMG erőforrás kér szót magának: a hatliteres V12 két turbóval büszkélkedik, amelyeknek hála 900 lóerő és 1100 Nm áll rendelkezésre. Utóbbi 2800 és 5900 1/perc között. A Pagani szerint a szelepvezérlés 6700-ig engedi forogni a tizenkét hengeres remekművet, miközben az autó képes teljesíteni az aktuális környezetvédelmi előírásokat is.
Minden részlete alaposan kidolgozott, műszaki remek
A bemutatóhoz temérdek izgalmas képet kaptunk, így a motor mellett a futómű lélektanába is betekintést nyerhetünk. A vázszerkezethez kovácsolt alumínium kettős keresztlengőkaros felfüggesztés csatlakozik, nyomórudas rugó és lengéscsillapító kialakítással, amiről a gyártó azt állítja, hogy fél-aktív rendszerű. Így a normál használat mellett pályán is potens az újdonság.
Elöl 21 col átmérőjű, hátul 22 hüvelykes APP Tech kovácsolt alumínium tárcsák, valamint a rájuk húzott Pirelli P Zero Corsa abroncsok töltik ki a kerékjáratokat, mi több, a Pagani kérésre Pirelli Sottozero Winter téli gumikat is tud adni. Őrület, nem? Ahogy az egész Utopia is az 2022-ben, hétgangos kézi váltóval és 900 lóerős V12-vel… potom 2-2,5 millió eurós áron.