A Pagani az utóbbi időben alig hallatott magáról, ezúttal azonban felkavarja maga körül az állóvizet az exkluzív gyártó. Érkezik ugyanis a Huayra Roadster BC, amely méltán nevezhető a legbrutálisabb tető nélküli Paganinak a modell 2012-es megjelenése óta. A különlegesség természetesen tizenkét hengeres erőforrással trombitálja a világba az öröm dallamait.

A Pagani legújabb autója a márka karbon-titán karosszériájának fejlettebb változatára épül, amely nem csupán könnyebb, de természetesen szilárdság tekintetében is magasabb színvonalat képvisel a korábbi verzióhoz képest. A Huayra Roadster BC mindösszesen 1250 kg-ot nyom a mérlegen, ami a teljesítmény tükrében kiválónak mondható.

Még a szuperautók világában is nagyon exkluzívnak számít a Pagani legújabb autócsodája – galéria

A sofőr háta mögött egy új erőmű, egy hatliteres V12 teljesít szolgálatot, amelyet az AMG kifejezetten a Pagani számára fejlesztett és épített. Ez a motor szerepel majd a jövőben a többi Pagani modellben is – teljesítménye 800 lóerő és 1050 Nm maximális forgatónyomatékot tud, ami több mint elégséges, ráadásul mindez 50 lóerővel több a BC Coupéhoz képest. A korábbiakhoz hasonló módon hétsebességes Xtrac automatizált váltó továbbítja a nyomatékot a kerekek felé.

Az autó komplett, új aerodinamikai csomagot is kapott. Nem tréfa, mintegy 500 kg leszorítóerőt termelnek az új elemek 280 km/h sebességnél. Az első légterelő immáron nagyobb és az első sárvédő felé szaladó lamellák is új tervezésűek. Nem maradhatott el a masszív, fix hátsó légterelő és a komoly diffúzor sem. A kipufogó összesen 6 csőben végződik, ami egyértelműen sejteti, hogy a Pagani továbbra is óriási harsonát mutat be.

Minden apró részlet mívesen megmunkált, kívül-belül – galéria

Ezúttal a gyorsulási és a csúcssebesség adatok elmaradnak, azonban a Pagani elárulta, hogy a Huayra Roadster BC 1.9G-s laterális gyorsulásra képes, míg fékezéskor akár 2.2G ébredhet. Mindezek tükrében biztosak vagyunk benne, hogy az egzotikus gyártó ismét nagyon különlegeset alkotott, ráadásul mindösszesen 40 példány készül belőle. És hogy mennyi az annyi? Ezekben a körökben állítólag nem ildomos ezt a kérdést feltenni, de tekintettel arra, hogy egy olyan modellről beszélhetünk, ami a szuperautók között is különleges, az ár csillagászati.

Íme, Pagani mester legújabb csodája, nem éppen szerény 800 lóerővel... – galéria