Számos vad ötletet láttunk már megvalósulni különböző játékprogramokban. A virtuális térre szabott extrém autók legnagyobb része természetesen a digitális világban marad – de itt is akadnak kivételek. Vegyük például a Fordzilla P1-et.

Semmi köze a McLaren P1-hez, és Godzilla sem téblábolt a szülőszobájában. Annál szorosabb szálak fűzik a Fordhoz, hiszen végeredményben az autógyártó mérnökei tervezték. Persze a játékosok sem maradtak ki a fejlesztésből. (Ha úgy érzik, ismerős valahonnan a sztori, valószínűleg erre az esetre gondolnak.)

A játékprogramokban versenyképes lehet, a valóságban inkább csak érdekes

Márciusban kezdődött az iteratív folyamat, amelynek során közel 250 ezer játékos adta le szavazatát az autó különböző tulajdonságaival kapcsolatosan. A Ford részéről Robert Engelmann és Arturo Ariño vitték a projektet, az autó végül augusztusban, a Gameson 2020 nevű németországi rendezvényen mutatkozott be.

Rajzolása során számos, hagyományos társainál fontos tulajdonság háttérbe szorult. A virtuális futamokon aligha gondol bárki is a (valós) funkcionalitásra, vagy az áttekinthetőségre. Extrém magasra húzták az első sárvédőket, a hátsó futómű szinte a szabadban lóg – ezek nem éppen hagyományos megoldások.

A Ford is felismerte a játékosokban rejlő potenciált

Ránézésre gyorsnak tűnik a jármű, de még nem versenyeztek vele. Azonban ez a ’hiányosság’ sem tántorította el alkotóit, hiszen még az ősszel nekiláttak egy valós példány létrehozásának. Mindössze 7 hét alatt sikerült is eljutni a CAD-ben létező tervektől a fizikai megvalósításig.

Motort persze ne keressünk a számítógépek monitorairól szalasztott autóban, mégiscsak egy makettről van szó. Könnyen lehet, hogy még csak beszállni sem lehet az alkotásba – mindenesetre a személyes egyeztetések nélkül, szélsebesen végrehajtott építőmunka így is tiszteletet érdemel. És ki tudja, talán még kiállításokra is elviszik majd az autót, miután ismét engedélyezik a tömegrendezvények szervezését.