Az új Mokka új korszakot indított az Opel történelmében: a különböző tanulmányokkal már évek óta beharangozott formanyelv végre megérkezett a sorozatgyártásba, vele pedig egyedi karaktert kapott a PSA-rokonmárka. Most pedig a Crossland X is magára öltötte ezt a ruhát, hozzá pedig új nevet visel.
Ez nem egy olyan modellfrissítés, amelyet nagyítóval kell kiszúrni: szemből az új Opel-fizimiska már messziről jelzi, hogy a Crossland X megújult példányával állunk szemben. Pontosítok: most már csak Crossland, X nélkül, az új trendeknek megfelelően. Az új hűtőrács ügyes megoldás, hiszen úgy tud szögletességével karaktert csempészni a modellbe, hogy közben megmarad a visszafogottabb irányvonal, legalábbis a Peugeot helyenként már-már agresszív megoldásaival szemben.
Fekete sáv, megújult lámpák és friss lökhárító érkezik hátra
Hátul nem csak újak, sötétebbek is a lámpák, az őket összekötő magasfényű fekete felület pedig a minőségi összhatást hivatott fokozni. A szokásos új lökhárítók, új színek, új felnik hármast a Crossland is behúzta, a sportos lelkületű felhasználók pedig sportos GS Line+ csomagot aggathatnak rá 17-es kerekekkel, fekete tetővel, AGR sportülésekkel, LED-es hátsó lámpákkal, stb.
A modell sokoldalúsága megmaradt: a hátsó üléssor tologatásával akár 520 literesre is növelhetjük az alapból 410 literes csomagteret. Ez nem változott, a futómű viszont igen – erre rá is fért a fejlesztés. Az új megoldás új rugókkal és lengéscsillapítókkal veszi fel a küzdelmet az úthibákkal, az új kormányoszlop-megoldás pedig fokozza az érzetet. A márka a dinamika és a kényelem optimális egyensúlyát ígéri – reméljük, hogy ebből a futómű kényelme fejlődött többet. Immár a Crossland is felszerelhető az IntelliGrip rendszerrel, amely a menetstabilizáló segítségével kínál differenciálzár hatást, többek között terepen jobb boldogulást lehetővé téve az elsőkerékhajtású modellel.
8 colos és okosabb a csúcs központi rendszer
Belül az új központi rendszer jelenti az újdonságot: a 8 colos monitor abszolút korszerű szolgáltatásokat nyújt, a Peugeot jól ismert platformján alapulva. A felszereltségi lista kibővült adaptív, teljes LED-es fényszórókkal, HUD-dal, valamint számos korszerű asszisztenssel – a sávtartó kimaradt a repertoárból.
A motorkínálat egyszerű: 1,2 literes háromhengeres benzines és 1,5 literes, négyhengeres dízel alkotja. Előbbi szívóként 83, turbósként pedig 110 és 130 lóerőt, utóbbi pedig 110 vagy 120 lóerőt kínál. Az erősebb végletek kérhetők hatfokozatú bolygóműves automatával is (a csúcsdízelnél ez kizárólagos). Az előzetes (korábbi NEDC) vegyes fogyasztási adatok 4,6 és 5,0 l/100 km közötti étvágyat jósolnak a benzineseknek és 3,5-3,9 l/100 km-eset a dízeleknek.
Az új Opel formanyelv karakteresebb, komolyabb, minőségibb összhatású
A friss Crossland még az idén rendelhetővé válik, ennek megfelelően 2021 elején már megjelenik a márkakereskedésekben is.