Számtalan ízelítő után végre bemutatkozott a vadonatúj Volkswagen Amarok, amely bár a Ford Ranger műszaki alapjait használja, a németek alapos munkájának köszönhetően a kategória élére törne – és ezt nem is rejti véka alá. Mindezt a testvérmodellhez képest számtalan újdonsággal szeretnék elérni a gyáriak, így a biztonsági asszisztensek garmadája mellett például egy V6-os dízelmotor is helyet kapott az Amarok orrában, amelyet a Ranger nem tudhat magáénak.

Ami a formákat illeti, inkább evolúciós változásokról beszélhetünk, hiszen a Volkswagen jellegzetes, szögletes formáit kapta meg az Amarok, de az előddel szemben azért jóval harapósabb és látványosabb részleteket kaptunk. Az első fényszórók alapáron LED mátrix technológiát kapnak, míg hátul is sikerült feldobniuk a mérnököknek a lámpatesteket egy karosszéria-színű betéttel – pedig ez ebben a kategóriában nem egyszerű feladat. Elöl kisebb, hátul pedig egy igen méretes Amarok felirat biztosítja, hogy mindenki tisztában legyen vele, mivel is áll szemben. A 17 colos alap keréktárcsák mellett most először lesz elérhető akár 21 colos szett is az Amarokhoz.

Minden szempontból fejlődött - galéria

A második generációs Amarok 9,6 centivel hosszabb, 3,4 centiméterrel keskenyebb és 2 milliméterrel magasabb lesz elődjénél, míg a tengelytávja – a duplakabinos kivitel esetén – nem kevesebb, mint 12,5 centivel nyúlt meg. Mindez egészen pontosan 5350 milliméteres hosszúságot, 1910 milliméteres szélességet, 1880 milliméteres magasságot és 3220 milliméteres tengelytávot jelent. Ezekből pedig az is jól látszik, hogy az első és a hátsó túlnyúlás egyaránt rövidült, ezzel segítve a terepképességeket.

A terhelhetőség 160 kilogrammal növekedett, így a korábbi 1 tonna helyett immár 1,16 tonnát cipelhet magával az autó, míg legfeljebb 3,5 tonnás fékezett utánfutó szállítására képes az újdonság. A tető terhelhetősége is 350 kilogramm, így ha nem lenne elég a plató, oda is felszerelhetünk egy csomagtartót – vagy esetleg egy tetősátrat a kalandozásokhoz. A terepszögek javultak az elődhöz képest, és a gázlómélység is fejlődött – a korábbi 50 centi helyett immár akár 80 centiig merülhetünk.

Minőséget és modernitást kínál az utastér - galéria

Az utastér is minden szempontból továbbfejlődött. A németek a kategóriához mérten kiváló minőséget ígérnek, amihez a 8 vagy 12 colos digitális műszeregység és a 10 vagy 12 colos (mindkét esetben felszereltségtől függ), álló elrendezésű multimédiás érintőképernyő biztosít modernséget. Az utasteret ugyan bőven áttervezték a Rangerhez képest, ellenben a hatalmas kijelzőn ugyanúgy a SYNC4 szoftver fut – persze a Volkswagen modelljéhez igazítva a részleteket.

A gyáriak arra is kiemelkedően büszkék, hogy az Amarokhoz 20 féle vezetéstámogató rendszer elérhető, beleértve például az adaptív tempomatot, a táblafelismerőt vagy éppen a sávtartót. Természetesen olyan extrákból sem lesz hiány, mint a Harman Kardon hangrendszer. Az Amarok négyféle felszereltséggel lesz elérhető: a Life jelenti az alapot, a Style a következő szint, az Aventura (a képeken kékben) és a Panamericana (a képeken barnás színben) pedig nagy valószínűséggel hasonló extrák mellett kínálnak eltérő stílust – előbbi inkább a személyautós, utóbbi pedig a terepes vonásokat hivatott kifejezeni.

Megkapjuk a várva várt V6-os egységet is - galéria

Hajtásláncok terén is szeretne felfelé kilógni az Amarok a kategóriából. Afrikában ugyan elérhető lesz a kétliteres dízelmotor 150 lovas kivitele, de Európában 170 lóerőtől indul a kínálat, és jó eséllyel ez lesz az egyetlen verzió, ami elérhető kézi váltóval is, ugyanis minden más kivitel a Ford tízsebességes automatáját kapja meg – az összkerékhajtás minden bizonnyal alapáron jár majd minden Amarokhoz. Persze bőven van hová feljebb lépni, hiszen a kétliteres dízel duplaturbós kivitele már 204 vagy 209 lóerőt biztosít – adott piac függvényében.

A legtöbben persze a háromliteres V6-os dízelt várták, amely szintén piactól függően 241 vagy 250 lóerős teljesítményt küld a kerekek felé. Noha vannak kétségeink afelől, hogy Európában is piacra dobják, de a legerősebb verzió a Ford 2,3 literes turbós benzinmotorját használja, amely 302 lóerőt biztosít. Az árakról egyelőre nincs információ, ahogyan a piaci bevezetés időpontja is kérdéses, ugyanakkor a hírek szerint a duplakabinos kivitel mellett a „melós” változatokból érkezik majd szimplakabinos változat is.