Lassacskán már térkép kell hozzá, hogy kiigazodjunk a Mercedes-AMG GT egyre népesebb családjában. Alig pár éve még csak a GT-t foghattunk tesztre, most viszont már van a négyajtós kupé és annak különböző változatai mellett GT C és GT R is, sőt, a most bemutatkozott modellfrissítés egy újabb változatot is hozott.
A ráncfelvarrás a frissen bemutatott négyajtós AMG GT megoldásait hozta el a kétajtós sportautó körébe is. Ennek megfelelően a teljes palettán elérhető Panamericana hűtőrács okán azonnal kiszúrhatók az új modellek, de a lökhárítók és a kipufogóvégek is változtak, a LED-es fényforrásokról nem is beszélve.
Panamerica hűtőrács szériában - galéria
Belül még nagyobb a változás, köszönhetően a Mercedes-Benz vadonatúj központi rendszerének, amelyben egy 10,3 colos központi kijelző parolázik a 12,3 colos digitális műszercsoporttal – ezúttal nem összeolvadva.
Az új rendszerhez új kormánykerék is dukál érintésérzékeny gombokkal, amelyhez a négyajtós modellhez hasonlóan megrendelhetjük a kis kijelzővel rendelkező üzemmódválasztót. Megújultak a legfontosabb vezérlőgombok is, miközben a színek, felnik és belső kárpitok választékának kiegészülése és módosulása szintén természetes.
Alapjaiban nem, de minden más tekintetben átalakult a belső tér
Az új AMG Dynamics integrált járműdinamikai rendszer minden eddiginél jobb személyre szabhatóságot kínál a menetdinamikai tényezők terén, igény szerint biztonságosabbá vagy gyorsabbá téve a modellt a működő elektronikai gyeplő esetén. A GT C és GT R változatokban pedig a teljes elektronikai védőháló kikapcsolására van lehetőség.
A motortérben továbbra is a négyliteres V8-as játssza a főszerepet, amely az alapváltozatban 476, S kiadásban 522, a GT C Coupé és Roadster lemezei alatt 557, a GT R és a GT R PRO esetében pedig 585 lóerőt tesz le az asztalra. Már az sem titok, hogy jön a soros hathengeres, háromliteres turbómotoros belépő modell is: a betűjelzésekkel szakító Mercedes-AMG GT 43 várhatóan 435 lóerős lesz, és a többi változat 40-50-60 millió forint körül alakuló árcédulájának ehhez képest barátságos 30,2 milliós listaárral kínál alá.
Jön az új belépő verzió is 30,2 millióért, ám addig is itt az új csúcsmodell, a versenypályák ördöge
A modellsorozat másik végletét jelenti a GT R PRO, amelyet kifejezetten versenypályás használathoz hangoltak a mérnökök – de ugyanakkor közúti közlekedésre is alkalmas. A teljesen átalakított futóművel és széria bukókerettel rendelkező csúcsverzió karbon-kerámia fékeket kap, a továbbfejlesztett aerodinamika pedig szintén hozzájárul a modell gyorsaságának növeléséhez.
Csak profiknak: a Mercedes-AMG GT R PRO elképesztő köridőt tesz le majd az asztalra, efelől nincs kétségünk
Tekintve, hogy a négyajtós csúcsváltozat 7 perc 25 másodperc alatt száguldott egy kört a Nordschleifén, még az is elképzelhető, hogy az új kétajtós GT R PRO 7 perc környéki köridőt fog futni. FRISSÍTÉS: időközben máris megérkezett a GT R PRO pontos Nordschleife-i körideje, ami 7:04.632 perc, vagyis egészen jól sikerült megtippelnünk a szélvészgyors sportautó kvalitásait.