Míg korábban leginkább a félidős frissítések alkalmával kaptak új hajtásláncokat, opciókat és funkciókat a különböző modellek, addig manapság már megszokottá vált, hogy a gyártók folyamatosan fejlesztik a kínálatot. Így van ez a BMW-nél is: a bajorok most is több modelljükhöz jelentettek be újdonságokat, ám a legfontosabbak ezek közül mindenképpen a 3-as sorozat új benzines beszállója 318i néven, illetve a korábban az 520d modellek esetén már bemutatott 48 Voltos, lágy hibrid technológia alkalmazása a 320d és az X3 illetve X4 xDrive20d kiviteleknél – de szinte az összes típus kínálata frissült valamivel.

Aki olcsóbb 3-asra vágyott, az a mostani bejelentésnek nagyon örülhet, hiszen a 3-as sorozat végre megkapta az olcsóbb, 18i jelölésű benzines hajtásláncot, ami a 20i 184 lóerejével szemben „csak” 156 lóerőt és 250 Nm-es csúcsnyomatékot kínál, ám ehhez az egységhez is már alapáron jár a nyolcfokozatú automata váltó. A 8,4 (a Touring esetében 8,7) másodperces 0-100-as sprint és a 223 (Touring: 220) km/h-s végsebesség kiváló bizonyíték arra, hogy az új alapmotor is bőven elegendő erőt biztosít a hétköznapokra. A vegyes fogyasztás egyébként felszereltségtől és változattól függően 5,2-6,2 liter között alakul a BMW szerint. Akinek pedig beugrana a 118i háromhengeres, 1,5 literes erőforrása, az megnyugodhat, ugyanis hiába az azonos jelölés, a 318i modellekben egy kétliteres, négyhengeres turbómotor kapott helyet.

A 20d verziók 48 Voltos, lágy hibrid rendszerrel gazdagodtak

A másik újdonság a 3-as esetében, hogy minden 20d hajtáslánc – tehát a négyajtós, a kombi, a hátsókerekes és az összkerekes verziók egyaránt – megkapták a 48 Voltos, lágy hibrid technológiát. Ez számottevően több lehetőséget kínál a fékezéskor felszabaduló energia hasznosítására, hiszen a gyorsításkor és lassításkor visszatáplált mozgási energiát nem csupán a fedélzeti elektromos rendszerek működtetésére fordítja, hanem átmeneti erőtöbbletként a vezető rendelkezésére is bocsátja. Álló helyzetből történő kigyorsításkor a 48V-os indítógenerátor azonnal elérhető, 11 lóerős teljesítmény-többletet biztosít, a dízelmotor terhelés-csökkentésével pedig utazás közben javítja a hatékonyságot és csökkenti a károsanyag-kibocsátást.

Az indítógenerátor rendkívül finoman, észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba, torlódó vagy araszoló forgalomban pedig minden korábbinál gyorsabban és kényelmesebben működteti a start-stop rendszert – ráadásul immár 15 km/h-nál lekapcsolja a motort. A tervezőmérnökök továbbá a hatékonyságnövelő „vitorlázó” funkciót is tovább optimalizálták: mostantól ilyenkor a 160 km/óra alatti sebességtartományban a belsőégésű erőforrás nem készenléti üzemmódban dolgozik, hanem teljes mértékben le is kapcsolódik a hajtásláncról. Újraindítása ugyanakkor rendkívül gyors és komfortos. Az optimalizált „vitorlázó” funkció  COMFORT és ECO-PRO üzemmódokban egyaránt elérhetővé.

Immár összkerékhajtás nélkül is elérhető lesz a 120d

Az 1-es sorozat is újabb lehetőséggel bővült: a már meglévő 120d xDrive mellett ezentúl a kétliteres, négyhengeres, 190 lóerős dízelmotor – amihez alapáron jár az automata váltó – elsőkerékhajtással is elérhetővé válik. A fogyasztás így 4,3-4,6 liter között alakul, a 0-100-as sprint 7,3 másodperc, a végsebesség pedig 231 km/h. A 7-es, a 8-as, az X5, az X6 és az X7 sem maradhatott ki a szórásból: míg előbbi kettőhöz ezentúl alapáron jár az ajtók finom csukódását elektromos behúzással biztosító soft-close funkció, addig az X paletta nagyobb modelljei új személyre szabási lehetőségekkel bővültek a friss utastér-bőrözési és -kárpitozási opciókkal. Az újdonságok márciusi gyártástól lesznek majd rendelhetők.