Amerikában bemutatkozott a Toyota Camry új modelléve, amely a szokásosnál több változást hozott a nálunk kizárólag hibrid hajtással elérhető modellsorozat számára. Az új felszereltségi szinteknek csak kint van jelentősége, de a fokozott biztonsági arzenál és az új központi rendszer az európai változatba is megérkezik előbb-utóbb.

Apró külső módosítások is akadnak, de ez az amerikai verzió, így ez nem mérvadó nálunk

A lényeg nem változik: kívül-belül nagyjából marad ugyanolyan a „friss” Camry, mint a tesztünkben is szereplő modell, egy kivétellel. A központi rendszer a műszerfalról annak tetejébe költözik, amolyan „lebegő” hatást biztosítva. Alapból marad a 7 colos átmérő, de a jobb felszereltségi csomagokhoz immár 8 helyett 9 colos egység társul, amely természetesen támogatja az Apple CarPlay és Android Auto telefontükrözést is. A csúcsmodellek 7 colos digitális műszercsoportot és 10 colos HUD rendszert kapnak majd.

A központi rendszer a műszerfal tetejére költözik

További változás a Toyota Safety Sense 2.5-ös rendszer érkezése, amely az eddigi 2.0-ás verzióhoz képest jobb minőségű kamerával és érzékelőkkel fokozza az asszisztens rendszerek hatótávját és reakcióképességét – különösen szerényebb fényviszonyok mellett kiemelkedő a változás. Az adaptív tempomat is lágyabban viselkedik, sőt, a sávtartó munkája is javulni fog. Ismerve a Toyota filozófiáját, mindez szériában érkezik, egyedül a holttérfigyelő és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető lehet továbbra is a legdrágább csomag kiváltsága.

Az asszisztensek munkája is jobb lesz

Ha már Camry: sajnos itt is jócskán felfelé kanyarodtak az árak, igaz, a 11,63 milliós alapár és főleg a csúcsverzió metálfényezéssel együtt 14 milliós ára még mindig jó ajánlatnak számít a dráguló mezőnyben. Szerintünk még az idén bejelenthetjük a fenti változásokat az európai példányokhoz is.