Aki azt hitte, hogy a Mercedes-AMG GT a Black Series verzióval elérte a csúcsot – mint például mi –, az úgy tűnik tévedett, ugyanis a csillagosok kitalálták, hogyan húzhatnának le még egy bőrt a modellről, és hogyan hozhatnának ki még többet az autóból. Persze van egy kis turpisság a dologban, ugyanis utcára is alkalmas módon ez már nem sikerült, így megalkották a kizárólag pályán használható Track Seriest, amelyből összesen 55 példányt készítenek el.
A tegnap bemutatott G-osztály után tehát nem kellett sokat várni az új ünnepi modellre, amelyből természetesen azért pont 55 darab készül majd, mert az AMG az 55. születésnapját ünnepli idén. A Mercedes-AMG egyébként a sportautógyártók bevett szokását alkalmazta, így a Track Series nem kifejezetten egy versenyautó, hanem csupán a csillagosok legvadabb modelljének versenypályára kihegyezett verziója – mint például az Aston Martin Valkyrie AMR Pro vagy éppen a LaFerrari FXX K Evo, még ha ezek a modellek azért más szintet is képviselnek minden téren. Az újdonságot tehát nem versenyistállóknak, egy kifejezette kategória szabályai szerint készült, hanem magánszemélyeknek adják majd el, és nyilván szerveznek majd pályanapokat is, amelyeken gyári háttérrel hajthatják majd meg az autót a szerencsés tulajdonosok.
Gyakrolatilag egy versenyautót készítettek - galéria
Az már első ránézésre egyértelmű lehet, hogy egy igazi versenygépről van szó, köszönhetően a Black Series változatnál is jóval vadabb aerodinamikai elemeknek, mint például a még nagyobb hűtőrács, a hatalmas hátsó szárny vagy a méretes lökhárító toldatok – a motorháztető óriási légbeömlőjéről pedig még nem is beszéltünk. Ugyanígy belül is szembetűnő a változás: sehol egy komfortot növelő extra, csupán versenyülésekkel, versenykormánnyal és a legszükségesebb kezelőszervekkel találkozhatunk – és persze bukókeret is van.
A motortérben a már jól ismert négyliteres V8-as bújik meg, amely még a Black Series változat teljesítményén is túltesz 4 lóerővel és 50 Nm-rel. Így egészen pontosan 734 lóerő és 850 Nm áll a pilóta rendelkezésére, melyet egy Hewland HSL hatfokozatú, kifejezetten versenygépekhez fejlesztett szekvenciális váltó továbbít a hátsó kerekek felé. Az autó tömege 1,4 tonna, és természetesen a hatalmas hátsó szárny, valamint a Bilstein gátlók is állíthatók. Az talán meglepő lehet, hogy a 18 colos keréktárcsák nem központi csavarokat kaptak, de a rajtuk feszülő gumik természetesen versenypályás használatra vannak kihegyezve.
A pályán csak ennyi kell - galéria
Természetesen minden olyan rendszer is megvan az autóban, ami a rendeltetésszerű pályázáshoz kell, kezdve a Bosch digitális műszeregységtől a fejlett adatátviteli képességekig, amelynek köszönhetően a négykerekű minden apró részletét ki lehet elemezni. Az 55 darabos széria minden egyes példányáért nagyjából 136,5 milliót kell fizetni, amiben az adók még nincsenek benne. Viszont egy kezdőcsomag benne van, ami tartalmaz néhány pótalkatrészt, ülés- és bukósisak szellőztető rendszert és egy ivást segítő szettet is – felárért pedig „utasülés” is elérhető. Az újdonság első példányai 2022 második felében jutnak el a tulajdonosokhoz.