A Mercedes-Benz történetének második legerősebb autója lett a Mercedes-AMG GT Black Series: 730 lóerejét csak a Project One 1000 tagú ménese múlja felül. A két turbóval megtámogatott, 4,0-literes V8-assal szerelt típust a Porsche 911 GT2 RS ellen küldik csatába. Az AMG GT-k között eddig az 585 lóerős GT R jelentette a csúcsot, a szériában gyártott autók között pedig a majd’ 640 lóerős GT 63 S vitte a prímet.

Flat-plane elrendezés segítségével érték el a meglehetősen magas teljesítményt: a főtengelyen egy síkba rendezett forgattyúcsapokat és 1 – 8 – 2 – 7 – 4 – 5 – 3 – 6 gyújtási sorrendet választottak a mérnökök. Száraz olajteknős kenést és saját kódot kapott a motor: az M178 LS2 nevet kapta alkotóitól. Óránként 1100 kg levegő szállítására képesek a csökkentett súrlódású csapágyazású turbótöltők, a tartós fordulatszám akár 7000 fordulat/perc is lehet, miközben a tiltás 7200-as fordulatnál jön el. A megnövelt töltőlevegő-hűtők igyekeznek mindig megfelelő hőmérsékletre visszahűtött levegővel ellátni a hengereket.

A Porsche 911 GT2 RS méltó vetélytársa

A GT Black kilenc másodperc alatt gyorsul kétszázas tempóra, a százas sprintet 3,2 szekundum alatt futja meg, miközben a végsebesség 325 km/óra. Hátsókerék-hajtású az egyébként 800 Nm nyomatékot is felmutató csoda, a hétfokozatú duplakuplungos váltót pedig Speedshift DCT 7G néven illik emlegetni.

A Race Start funkció az eddigieknél is látványosabb indulásokhoz segíti az AMG-t: emeltek a kilövéskori fordulatszámon, érzékenyebb a kipörgésgátló és persze az egyedi sport abroncsok (Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO2 abroncsok elöl 285/35 ZR, hátul pedig 335/30 ZR 20 méretben) is segítenek kitolni a tapadás határait. A váltómű hűtését is megerősítették és kisebb módosításokat eszközöltek az áttételeken.

Ahogyan azt napjainkban illik: szénszálas anyagok, széles és sportos abroncsok, leszorítóerőt termelő kialakítás

A kardánalagút szénszálas kompozitból készül, tömege alig 14 kilogramm – így mintegy 40 %-kal könnyebb az eddig alumíniumból készített társánál. Az ígéretek szerint merevségére sem lesz panasz. Ne feledkezzünk meg a szintén karbonszálas anyagból készült kardántengelyről sem.

A kormánykerék mikroszálas borítást kapott, a váltásokat pedig valódi alumínium fülek teszik még maradandóbb élménnyé. A középkonzol érintőképernyőjénél figyeltek arra, hogy kesztyűben is könnyen kezelhető legyen.

A sportosan fekete hangulatba narancssárga varrások csempésznek színt

A Nappa bőr és a már említett Dinamica kombinációjából megalkotott belső uralkodó színe a fekete, amit narancssárga kontrasztvarrás dobhat fel. Az utasteret az opcionálisan elérhető szénszálas kagylóülések koronázhatják meg.

Az adaptív lengéscsillapítók, a kovácsolt alumíniumból készült (ezzel a rugózatlan tömeget csökkentő) futóműelemek és az állítható előfeszítés mind egy célt szolgál: határhelyzetben is magabiztos viselkedést. A húzó- és nyomófokozati csillapítást is külön szelep segítségével szabályozza az elektronikusan vezérelt rendszer. Természetesen többféle menetmód közül választhatjuk ki a megfelelőt: Comfort, Sport és Sport Plus program alkotja a kínálatot.

Bukókeret is kérhető a pályanapos használathoz

Nagy erőket mozgósítottak a jármű aerodinamikájának fejlesztésekor: a padlólemez burkolata (ami egyébként a hűtésből is kiveszi a részét), a hátsó diffúzor, a szénszálas anyagból készített tető, a szintén kompozit légterelők és csomagtérajtó alkotta rendszer a tömegcsökkentésen felül akár 400 kg-os leszorítóerőt is képes kifejteni.

Aki még komolyabban veszi a sportolást, választhatja az AMG pálya csomagot, ekkor titánból készült bukócsövezés, négypontos övek és poroltó kerül az autóba.

A 730 lóerős V8-as szív kizárólag a hátsó tengelyt hajtja

Láthatjuk, hogy a tervezők mindent beleadtak a GT Black Series megalkotásakor. Nem is búcsúzhatna ennél szebben a Mercedes-AMG-től Tobias Moers, a márka igazgatótanácsának leköszönő elnöke.