Az autózás szerelmesei egyre inkább úgy érezhetik, hogy minden ellenük dolgozik – már ami az autózás világát illeti. Ezúttal a szinte mindenki számára kedves – de legalábbis mindenki által elismert – Ford Mustang kapcsán kaptunk aggasztó híreket: amellett, hogy évek óta elhozza a világ legkelendőbb sportautójának járó címet, a vásárlórétege bizony egyre öregszik. Ez pedig arra is utalhat, hogy akadozik az utánpótlás a benzinvérűek társadalmában.
De akkor mégis mire vágyhatnak a fiatalok? Ezt a Ford Mustang marketingjéért felelős szakember, Jim Owens sem tudta megmondta, de megígérte, hogy a márka azon lesz, hogy kiderítse, és megadja azt nekik. Mi csak attól félünk, hogy ez már nem feltétlenül egy hátsókerekes, V8-as benzinessel szerelt sportkupé lesz…
A Mach 1 verzió nagyon menő
Mindenesetre – bár hivatalos eredmény még nincs természetesen – nagyon úgy néz ki, hogy hetedszer is a Mustang lesz a világ legkelendőbb sportkupéja, ami szép eredmény. Az azonban kissé szomorú tény, még ha teljesen más kategóriában is játszik, hogy a tisztán elektromos Mustang Mach E – aminek a nevével a legtöbben még mindig nem barátkoztak meg – júniusban felül tudta múlni eladások tekintetében a klasszikus Mustangot.
A mi félelmünk pedig pontosan az, hogy a Ford, többek között a fiatal vásárlók igényeire is hivatkozva idejekorán, még a kötelező átállás előtt – az már épp elég baj, hogy ez előbb-utóbb eljön majd – elektromos meghajtásra vált majd a klasszikus Mustang esetében is. És ha még tovább szeretnénk fokozni mindezt, akkor még azt is elképzelhetőnek tartjuk, hogy akár a kétajtós felépítést is feladják az amerikaiak egy esetleges négyajtós kupé kedvéért – de ezek egyelőre még csak a mi rémképeink, és reméljük meg is maradnak ezen a szinten.
A Shelby GT500 a valaha volt legerősebb Mustang
Egyelőre azonban még a Fordnál sem tudják, hogy pontosan mire vágynak a fiatalok, de Owens úr azt ígérte, hogy hamarosan utánajárnak majd, és mindenképpen azon lesznek, hogy a Mustang meg tudja majd adni azt számukra – ezzel ismét fiatalítva a vásárlóközönséget. Mi nagyon reméljük, hogy a következő generációban – amely a következő években már esedékes lesz, hiszen a jelenleg futó generáció 2015-ben mutatkozott be, és a frissítése óta is eltelt már több mint 3 év – még mindenképpen marad az imádott V8, és bízunk a Fordban, hogy a kötelezővé váló változások mellett is igyekszik majd a lehető legtöbbet megőrizni a legendás Mustang DNS-ből.