A Ford Mustang ereje teljében ünnepelheti pár nap múlva az 57. születésnapját, amelyet az a tény is alátámaszt, hogy nincs nála kelendőbb sportmodell a Földön. Ehhez pedig mi, magyarok kivételesen nagy mértékben járulunk hozzá.
Mi két okból is imádjuk a Mustang népszerűségéről szóló hírt. Egyrészt már jó ideje ő az egyetlen valamennyire megfizethető V8-as sportkupé, ráadásul szívó V8-asként szinte az utolsó a maga fajtájából, a kézi váltó lehetőségéről nem is beszélve. Az ikonikus formákat pedig kortól és nemtől függetlenül mindenki szereti – ha nem is végletekig precíz versenypályás ikonról beszélünk, a hétköznapokban nyújtott élményét senki sem kérdőjelezheti meg.
A különleges kiadások is fenntartják a népszerűségét: képünkön a Mach1, amely nálunk is elérhető
Felesleges is a szót szaporítani, hiszen mi, magyarok nagyon is jól tudjuk ezeket az előnyöket. Olyannyira, hogy nálunk produkálta a legnagyobb felfutást a Ford Mustang értékesítése a tavalyi évben: 2019-hez képest 68,8 százalékkal több ’pony car’ talált gazdára nálunk. Egyébként Európa-szerte nagyon éhes volt a piac a típusra, amit meg is értünk, hiszen évtizedekig éheztetett rá a Ford bennünket. Hollandiában például 38,5, Dániában pedig 12,5 százalékot növekedett a Mustang eladása. Ez pedig azért is jó hír, mert így még nagyobb eséllyel kapunk különösen finom változatokat, mint például a már rendelhető Mach1-et.
Globálisan egyébként 80.577 Mustang talált gazdára 2020-ban, amivel a teljes sportkupé piac immár 15,1 százalékát teszi zsebre (2019 – 14,8 százalék). Nem rossz, főleg úgy, hogy hazájában 15,7 százalékos lecsengésben van a típus. Persze ez érthető, hiszen a tavalyi év enyhén szólva kompromisszumos volt az autóipar tekintetében is, de közel 27 százalékos értékesítés-csökkenése dacára is tudta növelni piaci részesedését a típus.
Most 16,34 millió a V8-as beszálló, de készletes modellekre tíz százalék árelőnyt elcsíphetünk
A Mustang egyébként már második éve szerepel az abszolút sportautós népszerűségi lista élénk, a kupék mezőnyében pedig hatodik éve globális vezető. Amerikában egyébként meglepően közel áll a Mustanghoz eladásokban az ugyancsak nem túl friss Dodge Challenger (61 vs. 53 ezer). A klasszikus sportautók mezőnyében második az árához képest nagyon is népszerű Porsche 911, amiből kb. 34 ezer talált gazdára tavaly, amit a Corvette tavaly még csak felfutóban lévő új generációja követ 21 ezerrel. Szorosan az ő nyakában liheg a megfizethető roadster műfaj képviselője, a Mazda MX-5.