Ha valami jól néz ki és hasznos a versenypályán, az nem biztos, hogy elég praktikus a hétköznapokban. Erre kiváló példa a levágott tetejű kormánykerék, ami egészen addig tökéletes megoldás, amíg a végállások között legfeljebb 1,2-t fordul a kormánykerék, vagyis nem kell átfogni. Ennek ellenére a modellfrissítéssel épp egy ilyet kapott a Tesla Model S – persze értjük a gyártó üzenetét, akik ezzel a lépéssel is az önvezetésre reflektálnak.
Egyelőre még nem teljes leleplezés történt, de néhány héten belül elkezdődik a frissített Model S gyártása, amely főleg a belső térben újul meg – így a legtöbb képet is belül láthatjuk róla. „A Model S vezet, te meg kardozhatsz a vaják világában,” üzenik a fotók, autó- és vezetésimádó lelkünk pedig háborog, ugyanakkor mi is nagyon kíváncsiak vagyunk ennek tényleges megvalósulására, még ha tudjuk is, hogy a fedélzeti rendszeren futtatható játékok leginkább a töltési várakozás elütésére tökéletesek.
Most épp a kormánykerékkel szolgáltat beszédtémát Elon Musk és csapata - hatalmas üvegtető is akad
Fontos változás, hogy a hosszanti tablet helyett a szemnek kellemesebb vízszintes egység fogad minket: a 17 colos berendezés a kisebb modellek megoldásához hasonlít. A 2200x1300-as felbontású egység erősebb színekkel és gyorsabb válaszidőkkel kecsegtet. A 12,3 colos digitális műszercsoport megmarad, de a rálást a tetejétől megfosztott kormánykerék adja. Az új megoldás mögött nincsenek karok, így az irányjelzőt is gombbal működtethetjük majd. A friss műszerfal meredekebb, és a Model 3-hoz hasonló módon közvetlen légbefúvók nélkül dolgozik, szinte huzatmentesen. A műszerfali betétek is nagyobbak, így kétségtelenül érdekesebb és karakteresebb az összhatást. És ki tudja, lehet, hogy az abszolút nem ergonomikus kormány csak opcionális tétel lesz (vagy olyan durva változó áttételt kap, hogy nem kell annyit forgatni?).
Hátul új ülések és nagy képernyő fogadja az utazókat
A hátsó üléspad kialakítása is megváltozott, ráadásul a középkonzolon itt is új képernyőt köszönhetünk, amely még több médiatartalom fogyasztására alkalmas.
Egyébként kívülről így néz ki a friss modell - galéria
Kívülről a lökhárítók átalakítása ad még tisztább képet, de új fényezések és kerekek is vannak. Az összkép valamivel sportosabb, főleg a határozottabb éleknek köszönhetően. A Model X-hez is érkező frissítéssel érkezik meg a Plaid csúcsmodell is, de ez egyelőre a szokott hajtásláncot tartalmazza, a hárommotoros, új akkus gigamodell Plaid+ néven később érkezik.