A sebesség és az exkluzivitás már eddig sem hiányzott a Bugattikból, a szőrszálhasogatók azonban megjegyezhették, hogy a tetőnélküliség azért elférhetne a Chironnál. A molsheimi gyártó pedig méltóképpen ünnepli a tizenhat-hengeres erőforrásának 20. születésnapját, hiszen a négyturbós erőforrás által hajtott Chiron alapjaira Mistral néven a márkához méltó speedstert terveztek, potom 5 millió dollárért.

A Mistral nevet a dél-francia széláramlatról kapta az autó, de korábban már a Maserati is használta. Ezúttal a Chiron első nyitott változatát jelzi, amely az első kabrió modell a 2015-ös Veyron Grand Sport Vitesse óta. A Bugatti azt ígérte, 99 darabot gyártanak majd az exkluzív speedsterből, ám a vásárlóknak egészen 2024-ig várniuk kell a legyártott modellek kézbesítésére.

Stílusos és egzotikus a hátsó traktus az X-fényekkel

Az újdonságban is a Bugatti jól ismert nyolcliterese teljesít szolgálatot: a W16 hengerelrendezésű benzinmotor és a négy turbótöltő eredménye ezúttal 1600 lóerő és 1600 Nm, lényegében ugyanaz a konfiguráció, mint a Super Sport és a rekorder Super Sport 300+ esetében. Utóbbi egyébként 304.8 mph (490,5 km/h) sebességet ért el a VW tesztpályáján 2019-ben. Persze a Mistral nem lesz ilyen sebes, hiszen tető nélkül teljesen más az aerodinamikája.

Ettől függetlenül a Bugatti eltökélt volt abban az elképzelésében, hogy a Mistralt a világ leggyorsabb kabriójává tegye: a Veyron Grand Sport Vitesse 2013-ban 409 km/h-t ért el, amit a Hennessey Venom GT Spyder múlt felül 2016-ban 413 km/h-s eredményével. Jelenleg ezt kellene felülmúlni, de a Venom F5 Spyder is pályázik erre a címre. A Bugatti jelenleg 420 km/h-val számol, meglátjuk melyik nyitott modell lesz a gyorsabb.

Odabenn javarészt a Chiron műszerfala köszön vissza

Noha a motor és a váltó, valamint az alapok közösek a Chironéval, a Mistral egészen más, újszerű formatervet kapott, és kellőképpen eltér a többi modelltől. A szakemberek többek között az 1934-es Type 57 Roadster Grand Raidből merítettek ihletet, noha az újdonság kellően egzotikus és modern vonalakkal büszkélkedhet. Itt közel sem beszélhetünk olyasfajta múltidézésről, mint amit az EB110 előtt tisztelgő Centodieci esetében láthattunk.

Az elkészített példány a Grand Raid sárga színét örökölte, ugyanúgy feketével kombinálva, amit annak idején Ettore Bugatti előszeretettel alkalmazott saját autóihoz. Ugyanígy a szélvédő markáns íveibe is beleláthatjuk az említett előd vonalait – az extrém kialakítás amolyan bukósisakszerű pilótafülkét eredményez. A motorhoz az utasfülke mögötti tető részen kialakított beömlőkön is jut levegő bőven, de az oldalsó nyílások is kellően markánsak lettek.

A Bugatti alaposan belehúzott az utóbbi időben

Eltűntek viszont a jellegzetes oldalsó C-alakú elemek, javarészt a tetőtől való megfosztás eredményeképp. Mindeközben a frontot a lópatkó alakú, egészen markáns hűtőmaszk uralja, ami akár a régi idők míg-15 vadászgépeit is eszünkbe juttathatja. Ugyancsak látványosak a természetesen LED-technikát rejtő lámpatestek is, de talán az X-et formázó hátsó fényjáték a legtetszetősebb az autón.

Odabenn már kevesebb a formabontás, a Bugatti szakemberei az utastér főbb elemeit, a műszerfalat jóformán átemelték a Chironból. Az összhatás persze így is igazán egyedülálló, ahogy az anyaghasználatban is igyekeztek a csúcsot nyújtani. Persze a 99 darab legyártott autó között vélhetően nem lesz két egyforma, hiszen a Bugattinál nagyon is értenek a személyre szabott különlegességek megalkotásához.