A Bugatti ismét elkápráztat minden autórajongót: elkészült a legelső Centodieci, amelyből összesen 10 példányt épít a gyártó. A különleges hiperautó a legendás előd, az EB110 előtt tiszteleg, miközben minden porcikájából sugárzik az exkluzivitás – a végeredmény magáért beszél.
Az első pont, amiről beszélnünk kell, az a fényezés. Noha ez általában nem olyan jelentőségteljes elem az autón, ezúttal kiemelt fontossággal bír. Az EB110 Blue árnyalat továbbra is a Bugatti génállományának része, az említett árnyalat, valamint az EB110 Sport Silver színűre fényezett felnik megegyeznek azzal, amit a ’90-es évek szuperautója az első fotókon viselt. Mi több, az EB110 gyártását végző, Campagallianoban található üzemegységet is ilyen színnel borították be.
Minden részlete a modern kor, illetve a legendás előd összekapcsolódását szolgálja
Ennek megfelelően a kék árnyalat kiváló a modern modellhez is, amelynek alapjait a Chiron szolgáltatta. A kékség és az elődöt idéző felni fényezés nem céltalan, és nem csupán a múltidézés miatt jött létre: az első legyártott Centodieci így tökéletesen passzol a megrendelő gyűjteményében található EB110-eshez.
„Itt a Bugattinál, Molsheimben nagyon büszkék vagyunk az első elkészített és leszállított példányra – a Bugatti legújabb egyedi autójára. A Centodieci nem másra, mint Ettore Bugatti 110 évnyi kivételes teljesítményére és dizájnjára épül, miközben a közelmúlt márkatörténetét is idézi” – mondta Christophe Piochon, a Bugatti első embere.
Az utastér ugyancsak törekszik a hagyománytiszteletet előtérbe helyezni. A négyzetrácsos varrott mintázattal rendelkező bőrülések a legendás elődmodellre emlékeztetnek, miközben a modern szelek is alakították a formai jegyeket. A gyártó nagy figyelmet fordított a részletek megmunkálására, ami nem kevesebb, mint 16 hetet vett igénybe a kivitelezésnél. Csak egy egész napot vett igénybe a tökéletes ülésméret összeállítása.
A Chrionnal közös műszaki alapok miatt az erőforrás tekintetében sok meglepetés nincs, hiszen a márka nyolcliteres, W16 hengerelrendezésű négyturbós benzinmotorja került beépítésre, amely ez esetben kerek 1600 lóerőt jelent. A 0-100 így 2,4 másodperc alatt megvan, míg a csúcstempó 380 km/h.
Összesen 10 db készül tehát a formajegyeiben is az EB110-re hajazó újdonságból, ráadásul mind a 10 pillanatok alatt elkelt már az új jövevény bejelentésekor, 2019-ben, Ettore Bugatti 110. születésnapján. Mindeközben az EB110-esek ára is, többek között a Centodieci érkezésének köszönhetően tovább növekedett, immáron több mint kétmillió dolláros magasságba.