Az elektromos verzióban is bemutatkozó vadonatúj Peugeot 208-cal a Genfi Autószalonon testközelből is megismerkedhettünk, és a képek alapján meglehetősen látványosra sikerült kisautó bizony élőben is nagyon ütős lett.

A formai donor egyértelműen a Peugeot 508 volt, az igazán látványos megoldásokat pedig úgy töppesztette össze a francia gyártó, hogy az a férfiasan vagány is legyen. A modell a PSA legújabb CMP platformjára épül, amely már támogatja az elektromos hajtásláncokat is, ráadásul sokkal jobban szigeteli a hangokat és a vibrációkat, illetve 30 kilóval könnyebb is lett így elődjénél az újdonság. Ennek megfelelően kapott is egy villanyos rendszert a 208, de erről kicsit később. A külcsín tehát igazán látványos lett, és míg a képeken kékben az elektromos verziót, addig sárgában a mutatós GT-Line változatot csodálhatjuk meg.

Bemutatkozott az elektromos verzió is - galéria

4055 mm-es hosszával több mint 8 centit ver elődjére az újdonság, és 1765 mm-es szélessége is kicsivel rákínál a korábbi kivitelre. Ahogyan az lenni szokott, a sportosság nevében a magasság 3 centivel csökkent, így 1,43 méterre adódik, míg a tengelytáv 2,54 méter, ami lényegében megegyezik az előddel – csupán 2 mm az eltérés az újdonság javára. A csomagtér 311 literre adódik, ami az elektromos kivitelnél is változatlan, köszönhetően a padlóba került akkumulátornak. A helykínálat egyébként elegendő négy felnőttnek, és a hátsó fejtérrel sincs gond.

Belül szintén az 508 ihletét hagyták kibontakozni a tervezők, így pedig meglehetősen futurisztikus és látványos teret kapunk, ahol ezúttal is a vezető lesz a középpontban. A kis kormánykerék a felette trónoló műszerekkel marad, de ezúttal nagyméretű, különálló, fent elhelyezett központi kijelző társul hozzá, a legfontosabb funkciókhoz pedig a zongorabillentyűkre emlékeztető funkciógombokkal férhetünk hozzá.

Minden eddiginél modernebb - galéria

A Peugeot természetesen nem spórolt a modern extrákkal, így az Android Auto és Apple CarPlay támogatás már magától értetődő, de vészfékrendszer, sávtartó, adaptív tempomat, parkolóasszisztens, táblafelismerő, holttérfigyelő, fáradtságfigyelő és egyéb nyalánkságok is vannak – tehát egy felsőbb kategóriás autó szintjét hozza a 208.

Hajtásláncok tekintetében természetesen lesznek ismerős egységek: az alapot az 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor jelenti 75 lóerővel és ötsebességes manuális váltóval. Később egy 100 és egy 130 lovas verzióban is bemutatkozik majd a benzines – előbbi hatos kézi és nyolcas automata váltóval lesz elérhető, míg utóbbi kizárólag automatával lesz rendelhető. A Peugeot nem mond le a dízelmotorokról sem: az 1,5 literes gázolajos 100 lóerőt és hatos manuális váltót kínál.

A háromdimenziós műszercsoport igazán látványosra sikerült

Az igazi durranás azonban mindenképpen a villanyos 208 lehet. A franciák – szerintem egyébként helyesen – úgy érezték, hogy eljött az idő, amikor már nem kell formailag túljátszani a villanyos verziót, így az néhány apróságot leszámítva, mint például az egyedi keréktárcsák, nem sokban tér el a normál változatoktól. Kategóriáján belül egyébként rögtön élre tör majd az e-208, amit 50 kWh-s akkumulátorának köszönhet. Ezzel még a jóval szigorúbb WLTP szabványok szerint is képes lesz 340 kilométer megtételére egy töltéssel.

Talán a legférfiasabb kisautó lett - galéria

Az első kerekeket hajtó elektromotor 136 lóerőt és 260 Nm-t kínál majd a sofőr számára, amivel 8,1 másodperc alatt gyorsulhat 0-ról 100 km/h-ra az újdonság – ezzel pedig kategóriáján belül akár sportosnak is nevezhetjük, amit ki is használtak a gyáriak az Eco és a Normal mód mellé kínált SPort programmal is. A 100 kW-os gyorstöltésnek köszönhetően akár fél óra alatt 80 %-ra lehet pumpálni az akkut.