A legendás Land Rover Defender búcsúja néhány éve mély nyomott hagyott sok rajongóba, ugyanakkor a vadonatúj generáció nem okozott csalódást, még ha sokan már nem is tudnak ugyanolyan szemmel nézni rá. Az eddig kétféle hosszúságban, 90-es és 110-es verzióban elérhető Defender pedig most egy újabb kivitelt kapott. A 130-as jelölésből nem nehéz kitalálni, hogy az eddigi legnagyobb változat mutatkozott be, amely ráadásul akár nyolcszemélyes utastérrel is elérhető.

Az amúgy sem kicsi, 110-es verzióban is 5 méter feletti Defender 3022 milliméteres tengelytávolsága változatlan maradt, ám a hátsó túlnyúlást alaposan megtoldották a gyáriak. A 130-as kivitel egészen pontosan 34 centivel lett hosszabb, amivel kisbuszokat és luxuslimuzinokat megszégyenítő 5358 milliméteres hosszúsággal büszkélkedhet. Ami a külcsínt illeti, bizonyos szögekből kissé aránytalannak tűnik a hatalmas hátsó túlnyúlás, de az összkép így sem rossz – elöl és hátul természetesen változatlanok maradtak a formák.

Hatalmas, de a tereképességei megmaradtak - galéria

Az utastér tekintetében az első sorban a méretes, korábbi tesztautónkhoz képest megújult multimédiás érintőképernyőt említhetjük újdonságként. Meg persze a második sor mögötti egészen elképesztő teret, ahová felárért három plusz ülést is kérhetünk, így nyolcszemélyessé varázsolva a Defendert. Az autó méreteiről sokat mond, hogy még nyolc személy mellett is kisautókat megszégyenítő, 389 literes csomagtér marad. A leghátsó üléssort lehajtva pedig 1232 liter áll rendelkezésre.

Amennyiben a második sor üléstámláit is ledöntjük, úgy már 2291 liter áll rendelkezésre, és utóbbi két szám még tovább, nő, ha nem kérjük a harmadik sori üléseket – ilyenkor 1329 és 2516 liternyi űrt kapunk. Nos, azt hiszem kevés olyan autót tudunk említeni, amely ekkora helyet kínál ilyen fokozott terepképességek mellett, így a Defender 130 mindenképpen nagyon különlegesnek mondható.

Nyolc személy mellett is marad csomagtartó - galéria

Európában kezdetben négy lágy hibrid hajtáslánc lesz elérhető, és mindegyik egység háromliteres, soros hathengeres felépítéssel rendelkezik. A dízel verzió D250 és D300 néven 250, illetve 300 tagú ménessel és 600, illetve 650 Nm-es csúcsnyomatékkal kínálja magát. A benzines P300 és P400 300, valamint 400 lóerőt és 470, valamint 550 Nm-es maximális nyomatékkal csábít.

A P300 8, a P400 6,6, a D250 8,9, a D300 pedig 7,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet – egy ekkora autó esetében mindegyik bőségesen elegendőnek tűnik. Ami a terepképességeket illeti, a hátsó terepszög nyilván romlott, ám a 28,5 fokos érték még így is egészen jó, és a 900 milliméteres gázlómélység is maradt.

Nagyobb és modernebb multimédiás rendszert kapott - galéria

Kezdetben elérhető lesz a limitált szériás First Edition kivitel is, amely fehér külsővel, világos belsővel és fabetéttel csábít – a szinte minden extrát tartalmazó felszereltségről már nem is beszélve. A Defender 130 nyilván drágább lesz, mint kisebb testvére, ám azonos felszereltség mellett a Defender árszintjén valószínűleg nem lesz megfizethetetlen a felára.