A Mazda és a Toyota nem is olyan régen szorosabbra fűzte a viszonyát. Ennek eredményeként jött létre a Mazda Toyota Manufacturing (MTM) névre hallgató gyáregység az alabamai Huntsville városában, az Egyesült Államokban. Itt készül majd a most bemutatott, vadonatúj CX-50 modell is, amely a CX-5 vadabb, terepre alkalmasabb nagytestvéreként kívánja meghódítani a vásárlókat.
Mielőtt bárki rohanna egy Mazda kereskedésbe: a CX-50 Európában nem, csak az Egyesült Államokban lesz elérhető. Szomorkodásra azonban semmi ok, hiszen hamarosan érkezik majd a CX-60 és a CX-80, amelyek hozzánk is érkeznek majd. Visszatérve azonban a CX-50-re: az újdonság az új 3-as és a CX-30 által használt platformra épül, és a Mazda legfrissebb formanyelvét örökölte. Ránézésre tehát közeli a rokonság a CX-5-tel, de a számtalan műanyag elem – még a fényszórók köré is jutott – jóval marconább és agresszívabb kiállást biztosít az autónak.
Komolyan vette a feladatot a Mazda - galéria
Az utastérben is új szintre lépett a CX-5-höz képest az autó, és sokkal inkább az előbb már említett kisebb testvérekhez közelít a formai megoldások tekintetében – és persze a kiváló minőséget tekintve is. A kezdetben elérhető kétféle, 2.5 literes Skyactiv-G (a szívó változat 190, a turbós 254 lóerőt kínál) motor mellett később egy elektrifikált változat is csatlakozik a CX-50 kínálatához. Az autó része a legfrissebb i-Activ AWD négykerékhajtású rendszer, a Mazda intelligens üzemmód-választó rendszere (Mi-Drive), mely a különböző vezetési körülményekhez különböző beállításokat kínál.
A megszokott, kiváló minőséget hozza a CX-50 is - galéria
Hozzánk tehát sajnálatos módon nem jön az egyébként kifejezetten izgalmas és mutatós modell, amellyel a Mazda igyekszik a vásárlók még szélesebb körét megszólítani. Persze, mielőtt bárki azt hinné, a CX-50 azért nem egy vérbeli terepes, de összkerékhajtásával, terepes kiegészítőivel és egy jól megválasztott abronccsal bőven képes lehet túlteljesíteni az átlagos SUV-k kínálta terepképességeket – ezzel pedig olyan helyekre is eljuttathat minket, ahová a terepen nem jártas felhasználók sokan már nem is mernének merészkedni.