A Hyundai nem sajnálta az ízelítőket a Kona csúcsmodellje kapcsán, a nagykanállal mért információk után szinte meglepődtünk, hogy a tényleges premier még hátra van. Most már ezt is múlt időbe tehetjük: itt a Kona N, vele együtt pedig 280 lóerő is.
A Hyundai és a Kia csúcsformában van. A két koreai rokon gyakorlatilag töretlenül menet felfelé: miközben egyre jobbá és sokoldalúbbá teszik alapmodelljeiket, innovációk tekintetében is odateszik magukat kiváló elektromos autóikkal, eközben pedig sportmodelljeik létrehozását sem veszik félvállról. Ezt bizonyítja a Hyundai N almárkája, amely az i30 tekintetében már kiváló érzékkel mozdult a pusztán gyors helyett az élménydús sportkompaktok irányába, az első külföldi beszámolók alapján pedig pont ezt teszi az i20 N is. Most pedig a Kona csúcsverziójával bővült a paletta.
Átfogó átdolgozást kapott - galéria
A frissített modellre alapuló újdonság meglévő alkatrészekből építkezik, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne érdekes. A főszerepet az i30-ban is bizonyító kétliteres, négyhengeres turbómotor kapja, amely 280 lóerőt és 392 Nm nyomatékot kínál tartósan, de az overboost mód átmenetileg ezt még tíz lóerővel is megtolja 20 másodpercig. Mindezt a márka sportosabbra hangolt nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltója továbbítja az első kerekekhez, amelyek tapadását elektromosan vezérelt önzáró differenciálmű is segíti. Az 1510 kilogrammos modell 0-100-as sprintje mindössze 5,5 másodperc.
A menetdinamikát 19 colos kovácsolt alumínium kerekekre húzott Pirelli P Zero sportabroncsok fokozzák, de feszesebbre hangolt futómű, fokozott nyomtáv, nagyobb fékek és kiegészítő merevítések is olyanná teszik a Konát, amilyen az még sosem volt.
A 0-100-as gyorsulás mindössze 5,5 másodperc
Látványra a Kona N könnyen elkülöníthető hagyományos társaitól, különösen az ún. Sonic kék színben, amely kizárólag a csúcsmodellhez kérhető. Belül a 10 colos központi kijelző N specifikációs menüt is kapott, amely érdekes adatokkal szolgál. Széria lesz a rajtautomatika és a kapcsolható sportkipufogó is – cserébe a modell beszállója biztosan drágább lesz, mint az i30 N-é, igaz, csak kis mértékben.
Sportosabb ülések, részletek és kijelzők fogadnak belül
Ezzel nem pihen meg az N részleg: egyes pletykák szerint a Tucson lesz a soron következő, amely felpaprikázott kiadásban is elérhető lesz, később pedig jöhetnek az elektromos csúcsmodellek.