Megkapta a MINI alapmodellek aktuális ráncfelvarrását a csúcsmodell is. Ha nem is lett ezzel nagyon más autó a John Cooper Works, már csak a látványos gyári képek miatt is érdemes átlapozni a galériát – közben pedig néhány újdonságra is fény derül, ha szemfülesek vagyunk.
A hagyományos MINI modellek frissítését sokkal könnyebb kiszúrni a lökhárító karakteres, színes betétjéről, mint a JCW csúcsverzióét, amelynek fekete méhsejtrácsos hűtőrácsa minél több hűtőlevegő bejuttatására törekszik. Mindezt változatlan hajtáslánc használja fel: a kétliteres, kettős megfúvású turbófeltöltővel lélegeztetett motor hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú bolygóműves automata váltón keresztül hajtja az első kerekeket, a 231 lóerő és a 320 Nm pedig a viszonylag alacsony tömeggel párosulva akár 6,1 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé (manuális váltóval 6,3 szekundumos adattal van dolgunk). A WLTP szerinti vegyes fogyasztás átlagosan 6,9 liter/100 km.
A megújult modellt a mélyebbe húzott, összefüggő és hangsúlyosabb légbeömlőkkel taglalt orráról lehet megkülönböztetni a korábbi változattól, de más az oldalsó irányjelzők panelje és a hátsó lökhárító is.
Az új és a korábbi változat - így már jól láthatók a különbségek
A legextrémebb versenypályás manőverek méltó megszólaltatásáról sport kipufogórendszer gondoskodik, a hátsó lökhárító közepén kivezetett két darab, egyenként 85 milliméter átmérőjű, rozsdamentes acélból készült végződésével. Utóbbi a MINI John Cooper Works széleskörű alapfelszereltségének része, ahogyan a Brembóval közösen kifejlesztett, típus-specifikus sport fékrendszer is. Az alapfelszereltségként 17” méretű MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsákat az első tengely végein belső szellőzésű féktárcsák és négydugattyús, MINI John Cooper Works logóval ellátott, vörös féknyergek lassítják. Az opcionális extrafelszereltség részeként a modellhez 18” méretű könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők, köztük az új, kéttónusú MINI John Cooper Works Circuit Spoke felnikkel.
Fokozott személyre szabhatóság: nézzék csak a fekete tanksapkát és MINI jelvényt
A széria sportfutómű nem változott, de az opcionális adaptív lengéscsillapítást átdolgozták a mérnökök. A lengéscsillapítókban egy kiegészítő szelep gondoskodik arról, hogy pontosan ellensúlyozza az adott kerék megtapadásával hirtelen fellépő nyomást, ezzel pedig még a legkisebb útegyenetlenségeken is harmonikus vezetési élményt kínál. Az adaptív futómű folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítói 50-100 ezredmásodperc között képesek a nyomáshoz állítani az ellensúlyozás mértékét, miközben mindegyik kerék végig aktív kapcsolatban van az úttal. A MINI John Cooper Works modellben az adaptív futómű új verziója a korábbiaknál több mint 10 százalékkal erősebb kilengés-ellensúlyozásra képes.
Az adaptív lengéscsillapítás még sportosabb viselkedést nyújt
Az adaptív futómű a MINI John Cooper Works felszereltségi csomag része, amely az alapfelszereltség alternatívájaként többek között Piano Black magasfényű karosszéria-kiegészítőket és utastéri dekorbetéteket, a MINI John Cooper Works sportüléseken Carbon Black árnyalatú bőrözést és prémium megjelenésű karosszériafényezési opciókat is tartogat. Utóbbi palettáról a Chili Red, a kizárólag a MINI John Cooper Works élsportolóhoz elérhető Rebel Green, az új Island Blue metál és a Rooftop Grey metál árnyalatok közül választhatnak a brit prémiummárka ügyfelei.
Okosabb és alapból nagyobb a központi rendszer, köré pedig különleges hangulatvilágítás kérhető
A konfigurálást új csomagok és gazdagabb alapfelszereltség is segíti. Belül a műszerfal is megújult. Már alapfelszereltségként egy 8,8” képernyő-átmérőjű, fekete keretbe foglalt, érintés-érzékeny központi kijelzőt kapunk. Utóbbi új operációs rendszert futtat, amelynek modern grafikai megoldásai minden korábbinál intuitívabbá teszik a járműfunkciók, audioprogramok, alkalmazások, illetve navigációs és kommunikációs lehetőségek kiválasztását és vezérlését. A modell operációs rendszerében most először válnak elérhetővé az élő ikonstílusok, amelyek között a MINI ügyfelei az érintőképernyőn végzett lapozó mozgással váltogathatnak. A kissé opálos megjelenítésű digitális műszercsoport is megérkezett a kínálatba.
Az apró részletekben is fejlődött: újak például a kormánykerék kapcsolói
A megújult MINI modellek már 6,345 millió forintos listaártól rendelhetők, így a JCW csúcsváltozatok érkezésére sem kell sokat várni. Esetükben körülbelül 9,5 millió forintos alapárral számolhatunk, amelyet 665 ezer forintért fokozhatunk automatával. A Cabrio verzió felára körülbelül 1,45 millió forint.