Régi autóipari trend, hogy a klasszikus kategóriák mellé újakat kreálnak a gyártók. Mivel nagyon sok helyen lehet tátongó űrt találni (szkeptikus megközelítésben: kreálni), napjainkra tényleg rengeteg, egymástól többé-kevésbé megkülönböztethető modell készül. Ahol sok a típus, ott sok a feladat is. Az átlagosnak tekinthető hároméves ciklusokban gondolkodva lassan ott tartunk, hogy a legszerteágazóbb kínálatú márkáknál szinte minden hónapra jut egy bejelentés egy-egy termék frissítéséről vagy leváltásáról.

A BMW palettája is elég színes, így aztán 2021 nyarán sem fognak unatkozni a bajorok. Először is, bővül a 4-es Coupé és a 4-es Cabrio kínálata. Érkezik a 430i xDrive és a 420i xDrive Coupé; vagyis két új összekerekes (négyhengeres) benzinessel bővül a flotta. Az erősebb, 245 lovas változat 5,7 másodperc alatt futja meg a klasszikus sprintet, a 184 lóerős kivitelnél 7,8 szekundumig tart a mutatvány. Most mutatkozik be az M440i Coupé is. A 374 lóerős motor kizárólag a hátsó kerekeket hajtja, nulláról százra 4,8 másodperc alatt gyorsul fel. Steptronic sport automataváltó és zárható M sport differenciálmű dolgozik a sofőr keze alá.

Még több összkerékhajtás jut a 4-es Coupéba, sorhatos dízel a 4-es Cabrióba

A nyitható tetős testvéreknél máshogyan bővül a kínálat. 430d Cabrio jelzéssel egy 286 lovas, 650 Nm-es nyomatékú sorhatos dízel érkezik, amelynek hatékonyságát tétlépcsős turbófeltöltés és enyhe hibrid technológia növeli. Az 5,8 másodperces gyorsulási érték mellett a vegyes fogyasztás 5,3 és 6 liter között alakul.

Akár kupé, akár kabrió, a 4-es széria új külső árnyalatokat is kap, az Individual részleg legutóbb egy vörös és egy szürke színt kísérletezett ki. Beltéri újdonság a Sensatec-bevonattal kérhető, négy színben rendelhető ülések megjelenése. Az üléskárpitok egyébként a 3-as limuzin és Touring modellekben is elérhetővé válnak.

Az új kék szín mellett szinte fel sem tűnnek a konnektoros hibridek kékes kiegészítői

Az 1-es és a 2-es Gran Coupé praktikumát az új cargo funkció növeli. A csomagtér kapacitását minden korábbinál jobban változtathatóvá teszi a rendszer, így például a hátsó üléstámlákat is meredekebb szögben lehet rögzíteni. A mozdulattal 40 litert lehet nyerni. Az 1-es esetében egy új kék, a 2-es Gran Coupénál pedig egy másik kék, illetve egy szürke színnel bővül a paletta.

A nagyobb modellekről sem feledkeztek meg a bajorok. Az 5-ös, a 6-os Gran Turismo és az M5 egy nanoszálas levegőszűrő technológiával dolgozó, négyzónás automata légkondicionálót kaphat. A rendszer képes a kabin levegőjét már az utazás előtt megtisztítani. Az X7 modellhez egyenesen szériában adják az allergiások számára megváltást hozó tételt.

A nagyobb, SUV-szerű modelleknek is jutott néhány újdonság

A konnektoros hibrid kiviteleket új ismertetőjegyekkel látják el. A karosszéria több pontján megjelenik az ’electrified by i’ felirat, a BMW logókat pedig az i-féle kék árnyalat szegélyezi. Lesznek új keréktárcsák is, az 5-ösnél például 18 és 19 hüvelykes garnitúrák közül lehet válogatni.

Az abroncsok terén egy igazi autóipari újdonságról számolhatunk be. Igazoltan fenntartható forrásból származó, természetes gumit és műselymet tartalmazó, faalapú anyaggal megerősített abroncsokat kapnak a 22 colos keréktárcsával szerelt X5 xDrive45e konnektoros hibridek. A Pirelli által gyártott gumik összes beszállítója megfelel az FSC szigorú feltételeinek.

Az autóparban elsőként próbálkozik a BMW fenntartható forrásból származó gumiabroncsokkal. 22 colos méretben...

Fentieken kívül még a 6-os Gran Turismóba kérhető M multifunkciós ülések szerepelnek a nyári újdonságok között. Integrált fejtámlák, javított oldaltartás, gyakorlatilag minden paraméterében elektromos állíthatóság: igazán fejedelmi körülmények közé kerülhet a vezető és az első ülésen ülő utas.

Végezetül említsük meg az X6-ossal kapcsolatos fejleményeket: új dekorbetétek és M antracit tetőkárpit belül, Piemont Red metálfényezés kívül – alapvetően a sportos beállítottságú vásárlók érdekeit tartotta szem előtt a BMW, amikor a fenti opciók bevezetése mellett döntött.

Kisebb-nagyobb mértékben szinte az összes modellcsaládot érintik a változások

A héten bejelentett új 4-es Gran Coupé, illetve az X3/X4 frissítése mellett szinte az összes típusnál futott nyári határidejű projekt. Szinte megbecsülni is nehéz, hány ember összehangolt munkája van a fenti pár bekezdéssel leírható módosításokban.