A Ford nemrégiben mutatta be legkisebb „dobozos” modelljét, pontosabban annak áruszállító variánsát az Transit/E-Transit Courier személyében, ezúttal pedig az akkor már beharangozott személyszállító változatra került a sor. A 2023-2024 határán piacra kerülő újdonságok modern technológiát és okos megoldásokat kínálnak, mi több, az Active szint is bemutatkozik a crossoveres dizájnmegoldásokkal együtt.
A modellcsalád az alapokat tekintve az elődhöz hasonlóan a Puma és Fiesta modellekkel osztozik, az új platform pedig már az elektromos hajtásra is fókuszál. Az újdonság és a nemrégiben debütált Explorer esetében közös a karakteres, határozott szögekkel határolt klasszik dobozforma, amely vélhetően az összes közeljövőben bemutatkozó Ford arculatát meghatározza.
Szögletességével próbál trendibb lenni a Ford újdonsága
Ráadásul az elődhöz képest nem csupán kinézetre, hanem a számok szerint is nőtt a Courier. A hossz 118 mm-.es gyarapodást követően 4278mm lett, miközben a raktér hosszúsága is 1803 mm-re bővült.
A képeken domináló Active felszereltség ráadásul mokányabb külső megjelenést is jelent, a műanyag betétek, sárvédő szélesítések ráadásul jól illenek a szögletesebb formavilághoz, mi több, a stílusos 17-es kerekek, valamint a tetősínek is fokozzák a marconább összhatást. Nehéz nem párhuzamot vonni a Land Rover Defenderrel, hiszen a C-oszlop környéke meglehetősen jól idézi a legendás brit terepes megoldását.
Karakteres újdonság lett a Courier, főleg az Active csomaggal
A Courier is megkapta a legfrissebb 4. generációs SYNC rendszert, ami ugyan szebb grafikákkal és méretes 12 colos érintőképernyővel csábít, sajnos továbbra sem támogatja a magyar nyelvet. A belépő modellek „csupán” 8 colos érintőkijelzőt kapnak, illetve a menetfény is megkülönbözteti az elektromos hajtású, valamint a belsőégésű motorral szerelt egyedeket.
Az utastér szempontjából fontos a méretbeli gyarapodás, hiszen így tágasabb lett a modell: a Ford szerint mintegy 44%-kal gyarapodott a csomagtér (570 – 2162 liter), miközben a fejtér is gyarapodott és vállmagasságban ugyancsak szellősebb lett az újdonság. A benzines esetében mindeössze 1000 kg-os Courier számos praktikus megoldást tartalmaz, mint például a középkonzol kivehető részei, ráadásul az elektromos változatnál 44 literes első csomagtartó is kialakításra került.
A műszerfalat a méretes tablet uralja
Először, 2023 őszén a benzines változatok érkeznek a szalonokba. Az alapmotor a 125 lovas, jól ismert 1.0 EcoBoost lesz, akár hatos kézi váltóval, akár hétgangos duplakuplungos szerkezettel. Bár a Ford próbálja a vevőket az elektromos felé terelni: a kék oválosok szerint a tervezett karbantartásokon, saját töltő hálózatot használva az első két évben 35% karbantartási költség megtakarítás realizálható.
Az E-Tourneo változat orrában 136 lovas villanymotor kapott helyet, amely legfeljebb 145 km/h-ig gyorsítja a kis furgont. Adott a 11 kW-os fedélzeti töltő, ezzel 5,7 órát vesz igénybe a 0-100-as tankolás. A DC töltő esetén 100 kW a maximális töltőteljesítmény, amivel 35 percet vesz igénybe 10-ről 80%-ra pumpálni az akkut. A gyártó szerint 10 perc gyorstöltéssel 87 km-re elegendő delej jut az energiatárolóba. A villanymotoros változat továbbá támogatja az egypedálos üzemmódot is.
Az első csomagtér az EV kiváltsága