A Ford alaposan frissíti személy- és teherfuvarozásra fókuszáló flottáját: hamarosan jön az új Custom, köztünk van a nemrégiben generációváltáson átesett Connect, most pedig a Courier utódja mutatja meg magát. Noha a sajtóanyag az elektromos verzióra összpontosít érthető módon, amellett belsőégésű hajtásláncokkal is elérhető lesz az újdonság.

A Courier a márka legkisebb igavonója, amely ezúttal egyelőre Transit, azaz áruszállító változatában mutatkozott be. Noha a Ford a Connect és az új, elektromos Explorer esetében a Volkswagennel osztozik a platformon, a Courier esetében a kék oválosok saját, elektromos hajtásokhoz fejlesztett architektúrája adja az alapot. Ez a platform lesz majd a bázis az új Puma esetében is – mindkettő a márka román üzemében készül majd.

Óriási kijelző a középpontban

Az újdonság és a nemrégiben debütált Explorer esetében közös: a karakteres, határozott szögekkel határolt klasszik dobozforma, amely vélhetően az összes közeljövőben bemutatkozó Ford arculatát meghatározza. Ráadásul az elődhöz képest nem csupán kinézetre, hanem a számok szerint is nőtt a Courier. A hossz 118 mm-.es gyarapodást követően 4278mm lett, miközben a raktér hosszúsága is 1803 mm-re bővült.

Az E-Transit változat orrában 136 lovas 136 lóerős villanymotor kapott helyet, amely legfeljebb 145 km/h-ig gyorsítja a kis furgont. Adott a 11 kW-os fedélzeti töltő, ezzel 5,7 órát vesz igénybe a 0-100-as tankolás. A DC töltő esetén 100 kW a maximális töltőteljesítmény, amivel 35 percet vesz igénybe 10-ről 80%-ra pumpálni az akkut. A gyártó szerint 10 perc gyorstöltéssel 87 km-re elegendő delej jut az energiatárolóba. A villanymotoros változat továbbá támogatja az egypedálos üzemmódot is.

Nagyobb raktér szolgálja ki az igényeket

A Courier is megkapta a legfrissebb 4. generációs SYNC rendszert, ami ugyan szebb grafikákkal és méretes 12 colos érintőképernyővel csábít, sajnos továbbra sem támogatja a magyar nyelvet. A belépő modellek „csupán” 8 colos érintőkijelzőt kapnak, illetve a menetfény is megkülönbözteti az elektromos hajtású, valamint a belsőégésű motorral szerelt egyedeket.

Először, 2023 őszén a benzines és dízel változatok érkeznek a szalonokba. Az alapmotor a 125 lovas, jól ismert 1.0 EcoBoost lesz, míg opcionálisan 100 lóerős 1.5 dízellel is kérhető majd a Courier, akár hatos kézi váltóval, akár hétgangos duplakuplungos szerkezettel. Bár a Ford próbálja a vevőket az elektromos felé terelni: a kék oválosok szerint a tervezett karbantartásokon, saját töltő hálózatot használva az első két évben 35% karbantartási költség megtakarítás realizálható.

Méretesebb kívül és raktér tekintetében is

Ami ugyancsak fontos, hogy a terhelhetőség megegyezik az összes hajtáslánc esetében, így nem kell a szállítmány függvényében erőforrást választani. Elsőként a kétüléses, valamint a kétsoros kabinos változat érkezik, ám hamarosan a személyszállító, tehát Tourneo Courier is bemutatásra kerül.