A Maserati az MC20 képében hosszú idő után mutatott be ismét egy középmotoros sportautót a kínálatában, és természetesen nem szalasztották el azt a lehetőséget sem, hogy kabrióként is piacra dobják az autót. Az olaszok pedig be is mutatták az újdonságot, méghozzá Cielo néven, amely magyarul annyit tesz, hogy égbolt.

Az MC20 Cielo mindössze 12 másodperc alatt képes eltüntetni vagy elővarázsolni tetejét, amelyben egy napfénytető is helyet kapott. Utóbbi újdonsága a teljesen elhomályosítható üvegfelület, amely -30 és 80 Celsius fok között – tehát praktikusan mindig – működőképes, és a teljes átlátszóságból teljes, a napfényt is kizáró homályosságot tud teremteni.

A hatalmas szigony talán kicsit túlzó - galéria

Ami a formákat illeti, a kupé verzió üveggel borított motortere helyett újdonság a hátsó, burkolt motorfedél, amelyen egy hatalmas – az én ízlésemnek már kissé túlzó – matt titánból készült Maserati logó látható. Ami a tömeget illeti, a kabrióság 65 kiló hízást jelent, amivel 1540 kilogrammra nőtt az önsúly – ugyanakkor az opcionális karbon elemekkel ebből 30 kilogrammot lefaraghatunk. Az összesen 150 literes csomagtér nem szenvedett csorbát a Cielo esetében.

A motortérben természetesen ugyanaz a 630 lóerőt és 730 Nm-es csúcsnyomatékot felvonultató V6-os egység kapott helyet, mint a kupé esetében, és míg a 0-100-as sprint egy tizeddel, 3 másodpercesre nőtt, a végsebesség pedig nagyjából 5 km/h-val csökkent – noha a kupénál annyi van megadva, hogy 325 km/h felett, a kabriónál pedig az, hogy 320 km/h felett. 200-ig egyébként már 4 tizedmásodperccel tovább tart a gyorsulás, de azért elaludni így sem lesz időnk a 9,2 másodperces műveket alatt.

Néhány újdonság jutott az utastérbe is - galéria

Az utastérben is történtek kisebb változások: a kormány alapáron Alcantarával van bevonva, felárért pedig karbon betétekkel is kérhető, míg a két ülés közötti konzolon lévő üzemmódkapcsoló érintésérzékeny felületet kapott, amit megérintve a vezetési beállítások mellett a futómű keménységét is innen állíthatja majd a pilóta.

Az egyedi, háromrétegű kén szín a Maserati Fuoriserie részleg munkája, amely az ügyfelek egyedi kéréseit teljesíti a személyre szabás során. A látványos keréktárcsák is újak. Ami az autó árát illeti, minden bizonnyal jó pár millióval drágább lesz a Cielo, mint a Coupe, ám az MC20 árához viszonyítva arányaiban nem lesz túl nagy az eltérés.