Bár a virtuális térben rendezték meg az idei SEMA360-at, a kiállítás utózengéi legalább december második feléig kitartanak. A Toyota jóvoltából ismét rápillanthatunk a GR Supra Heritage Edition modellre, amire egyben a 2021-es GR Supra Sport Top előszeleként is tekinthetünk. Cikkünk későbbi részében pedig egy egészen másik műfaj is előkerül.

A Sport Top egyedi látványvilága és tovább fokozott teljesítménye mellett szép gesztust tesz a legendás kilencvenes évek felé – a múltidéző megoldásai leginkább az MK IV-es Supráéra hajaznak.

Hangsúlyos a diffúzor és ismerős lehet a szárnykialakítás is

Levehető tetejét két darab 3D-nyomtatott kompozit panel alkotja, így nem kellett módosítani az autó főbb vonalain. A tetőlemez kiesésével elveszített merevséget utólagos erősítésekkel pótolták. A Marty Schwerter vezette csapat az előzetesen vártnál is nagyobb kihívással szembesült, de végül sikerült a saját szempontrendszerüknek megfelelő megoldást elkészíteniük.

Új diffúzor, középre helyezett kipufogóvégek, MK IV ihletésű szárny, kerek hátsó lámpák és persze az Absolut Zero fehér fényezés alkotja a teljes csomagot.

Ezzel a tetőmegoldással megmaradt az autó karaktere

A Toyota az előző alkalommal egyébként négy autóval jelentkezett: a kézzel fényezett GR Supra és a különleges Tacoma pickup mellett két GR Supra driftautóval is megpróbáltak a rajongók kedvében járni. Ed Laukes marketingért felelős alelnök szerint a legígéretesebb modelleket hagyták a végére, vagyis a mostani bejelentésre.

A GR Supra Sport mellett most mutatták be a Tacomához szánt TRD-Sport utánfutót is. Az ’alaptábor’ funkció lényegében gyorsan felállítható sátort jelent. Láthatóan a Tacoma platója szolgáltatta az alapot, ebből kellett egy kényelmes és nem mellesleg alacsony súlypontú pótkocsit varázsolni.

Másfél Tacomából álló szerelvény

A négyszemélyes Yamika sátor napellenzővel és horgászbottartóval is rendelkezik, WC mellett kuka is található a fedélzeten, a komfortot pedig vízmelegítő, zuhanyzó, (Yamaha) generátor, Optima Yellow Top akkumulátor, továbbá a 60 literes frissvíz-tartály mellett 57 literes szürkevíz tároló szolgálja. Nem maradhat ki a felsorolásból a kihúzható mosogatótálca és tűzhely sem.

A kiemelhető felépítmény teljesen nyitott állapotában meglepően sok szolgáltatással kényezteti a kalandorokat, akiknek sötétedés után sem kell feltétlenül nyugovóra térniük. Több LED-es fényforrás is rendelkezésre áll, így a táborhely és környéke is fényárban úszhat. A végére maradt egy érdekes műszaki adat: a General Grabber X3 szériás abroncsok mérete az egyszerű utánfutókhoz szokott szemnek meglepő 285/70 R17.

Ennél több tudás már felesleges luxus lenne

Idézzük fel a 2020-as GR Heritage Edition főbb tulajdonságait is. Ezen prototípust még az előző hullámban mutatták be, és az 500 lóerő fölötti teljesítményű, vörös fényezésű és múltidéző fényszóróval ellátott csemege rögtön megragadta az emberek kíváncsiságát. Ezúttal a nagyobb fékek és átdolgozott felfüggesztés okán beszélhetünk róla.