A Renault tegnap szép csendben leleplezte legkisebb crossoverének új (második) generációját. Az előző Captur az előző Clio alapjaira épült, az új széria pedig nem meglepő módon az új Clión alapul, de a nagyobb méretek a Clióval összehasonlítva nem csak magasabb felépítést, hanem jóval tágasabb utas- és csomagteret eredményeznek.
Az új Captur (kiejtve: „káptűr“) a nagyközönség előtt a szeptemberi Frankfurti Autószalonon fog debütálni, de a franciák már minden lényeges információt megosztottak a minden irányból csinos, elődjénél jóval dögösebb crossoverről. A kifutó Capturnél különben 11 cm-rel nyúlánkabb, tehát 423 cm hosszú az új széria, vagyis már alulról súrolja a kompakt kategóriát.
Akár családi autóként is megállja a helyét az új Renault Captur – galéria
A sajtóanyag szerint a hátsó lábtér mintegy szűk 2 cm-rel nagyobb lett, ám ennél is fontosabb a csomagtér méretnövekedése: állítólag nem kevesebb, mint 536 literes (plusz 81 liter) a Captur puttonya, ami kiváló családi autóvá varázsolja a divatos francia telekjárót. Az utastér különben szintén számos, összesen 27 liternyi tárolórekeszt rejt.
Az új CMF-B padlólemez lehetővé teszi a különféle elektromos, illetve elektromos rásegítésű hajtásláncok megjelenését a Captur számára. Elsőként egy konnektoros hibrid egység fog megjelenni egy 1,6 literes benzinmotor, egy elektromotor és egy 9,8 kWh kapacitású akkumulátor kombinációjával. Elektromos üzemmódban állítólag 45 km megtételére lesz képes az autó, az elektromos végsebessége pedig eléri majd a 135 km-t, de további információnk egyelőre nincs a ‘zöldrendszámozható’ kivitelről.
Bő 4,2 méter hosszú, utastere tágas, csomagtere óriási – igazán hívogató az új Renault Captur
A hagyomány erőforrásokra viszont fény derült. A kínálatot 3 benzines és 2 gázolajos egység alkotja. Benzinfronton a belépőt a 3-hengeres, 1-literes TCe 100 biztosítja 100 lóerővel és 160 Nm-rel, a 4-hengeres 1,33 literes TCe motor pedig gyengébb változatában 130 lóerőt és 240 Nm-t, erősebb kivitelében pedig 155 lóerőt és 270 Nm-t biztosít, már egészen sportos teljesítményt szavatolva. A legerősebb benzinmotorhoz szériában jár a hétfokozatú, duplakuplungos EDC automata váltó.
Dízelfronton 95 és 115 lóerős változatban (240/260 Nm) rendelhető a jó öreg 1.5 dCi egység legújabb fejlesztésű változata, a Blue dCi. Szériában mindkét motorhoz hatfokozatú manuális váltó csatlakozik, de a 115 lóerős dCi hétfokozatú EDC-vel is párosítható. Összkerékhajtásról egyelőre nincs szó.
A beltér is nagyon csinos – galéria
A beltér hasonlóan modern és vidám, mint a karosszéria: friss színek és modern megoldások dominálnak az enteriőrben, ami nagyon hasonlít az új Clio belterére. Az új multimédiás rendszert futtató, akár 9,3 colos középkonzoli képernyő (ami szintén egyezik a Clióéval) a valaha volt legnagyobb, ami Renault modellbe került, de az alapból 7 colos digitális műszerfal is kiemelendő a kategóriában – ezt ráadásul felárért egy 10 colos egységre cserélhetjük, ami a szegmens legnagyobbja, és a kiváló személyre szabhatóság mellett szinte mindent képes megjeleníteni, beleértve a térképet is.
A Clióval ellentétben a szellőzőrostélyok itt nem futnak végig vízszintesen a műszerfalon, de a klíma kezelőkonzol egyezik. Természetesen a hangulatvilágítás sem maradhatott ki, míg a székek magasabb kategóriájú modellekből érkeztek. Van vezeték nélküli mobiltöltés is, akácsak (opcionális) Bose hangrendszer. Vezetéstámogató és biztonsági rendszerekből sem lesz hiány, hiszen a franciák szerint a Clióhoz hasonlóan a Captur is egyfajta példája lesz annak, hogy a városi kisautókban is helye van az önvezetésnek, így sávtartó, adaptív tempomat, holttérfigyelő és egyéb nyalánkságok is várhatók.
Ár/érték arányban biztosan rendben lesz az új Renault Captur (is) – galéria
Az új Captur rendkívül fontos tagja a Renault új stratégiájának, hiszen az egyik legnépszerűbb szegmensbe érkezett: a kis crossoverek sikere óriási és a számok egyre csak fejlődnek. A modell első példányai az év vége felé érkezhetnek meg a kereskedésekbe, de az árakról egyelőre korai beszélni.