A Škoda ismerőinek rögtön megjelenik egy sportos modell a lelki szemei előtt, ha meghallják a Monte Carlo nevet – a márka rajongói pedig valószínűleg azt is tudják, hogy a legendás raliversenyen elért sikerek miatt választották ezt a nevet a csehek. Ezúttal pedig egy vadonatúj sportos kisautóval bővült a Monte Carlo sorozat, ugyanis bemutatkozott a vadonatúj Fabia Monte Carlo, ami RS modell híján a legdinamikusabb változat lesz a típus palettáján.

Ahogyan az lenni szokott: vörös fényezés, fekete tető és díszbetétek, az eredetileg krómszínű elemek feketére cserélése és akár 18 colos keréktárcsák – alapból egyébként 16-osok járnak hozzá – borzolják a kedélyeket. A márka legfrissebb formanyelvét felvonultató, amúgy is viszonylag éles formákkal rendelkező Fabia a Monte Carlo változatban még dinamikusabb képet fest. Természetesen a kockás zászlóval díszített Monte Carlo felirat sem maradhat el az első kerékjárati ívek mögött.

A 150 lóerős motorral nem csak a látvány dinamikus - galéria

Ahogyan kívül, úgy az utastérben is felkorbácsolták a kedélyeket a tervezők, hiszen rengeteg piros díszítés, karbonmintás betétek – még az ülésekre is jutott –, sportkormány és csíkos sportülések is jutottak az autóba. Mindezek – a LED hangulatvilágítással és a fehér kontrasztvarrásokkal együtt – ráadásul alapáron járnak a Monte Carlo változathoz, nem úgy, mint a 10,25 colos digitális műszeregység és az egyéb modern extrák egy része. A sportos részletek mellett egyébként nagyjából a Style felszereltségi szinttel lesz majd megegyező a Monte Carlo.

A Monte Carlo tehát megjelenését tekintve nem sokkal marad el egy RS modelltől, azonban a motorizáltság terén már más a helyzet, hiszen a 80 lóerős egyliteres szívómotort leszámítva elméletileg minden erőforrás elérhető lesz hozzá. Így az egyliteres turbós 95 és 110 lóerővel, az 1,5 literes négyhengeres pedig 150 lóerővel kínálja magát. Utóbbi már valóban sportos képességekkel ruházhatja fel a Fabia Monte Carlot, de csak automata váltóval lesz elérhető – a 95 lóerős csak kézi, a 110 lóerős pedig kézi és DSG váltóval is választható.

Belül talán még sportosabb, mint kívül - galéria

Az árak egyelőre még nincsenek meg, de ne legyen kétségeink, hogy a Monte Carlo kivitel azonos motorizáltsággal mellett a legdrágább felszereltségi szint lesz a palettán, és tekintettel arra, hogy a legolcsóbb Style változat alapára 6,82 millió, így biztosan 7 millió feletti induló árral számolhatunk, míg az 1,5 literes verzió már a 8,5 milliót is meghaladhatja.