Noha az autóipar és a világ gazdasága finoman szólva is rosszabb napjait éli, mégis vannak olyan márkák, ahol örülhetnek a szép eredményeknek. Például ilyen a Lamborghini is, hiszen az első féléves eladási adatok egyenesen rekorderek a márka történetében: 2022. első felében annyi Lamborghini kelt el, mint amennyi még sosem ugyanilyen időtávban.
A Sant’Agata Bolognese székhelyű gyártó az év első hat hónapja alatt egészen pontosan 5.090 példányt értékesített, többet, mint eddig bármikor. Mindez persze pénzügyi vonatkozásban is csúcsnak számít, hiszen a működő profit ezen időszakban 425 millió euró volt: mindez 2021. azonos időszakához képest 69.6 %-os növekedést jelent. A márka teljes forgalma 1,33 milliárd euró volt az év első felében, ami az egy évvel korábbi adatokhoz viszonyítva 30,6 %-os javulást mutat, miközben a profitabilitás 24,6-ról 31,9 %-ra emelkedett.
Az Urus viszi a prímet az Aventador és a Huracan előtt
A már említett eladási rekord, azaz az 5.090 eladott példány 2021-hez képest 4,9%-os növekedésnek könyvelhető el. A Lamborghini legnagyobb piaca az Egyesült Államok volt 1.521 példánnyal, a második Kína 576 darabbal, míg harmadik helyen a 468 eladott példányt produkáló Németország áll, de Angliában is szépen fogyott az olasz sportautó, ott 440 darab talált gazdára.
Hogy merre is tartanak a világon a trendek, jól mutatja, hogy a legnépszerűbb „Lambo” immáron egy SUV, azaz az Urus lett, amely az eladások 61 %-át teszi ki, ráadásul hamarosan ráncfelvarráson esik át, ami még vonzóbbá teheti majd a modellt a későbbiekben. A maradék 39 %-ot a Huracan és az Aventador képviseli. „Egy kivételes első féléven vagyunk túl, annak ellenére, hogy sajnálatos módon kedvezőtlen geopolitikai folyamatok zajlanak. A kilátások egyelőre pozitívak, a megrendelések már a 2023-as munkánkat is bőven kitöltik” – mondta a rekorddal kapcsolatban Stephan Winkelmann, a márka első embere.
Talán a legőrültebb Lamborghini a Sterrato
Ráadásul az újdonságok sem maradnak el: ahogy azt már tudjuk, augusztusban érkezik a Huracán Sterrato a V10-es típus kilencéves ciklusának hajrájában. Jön továbbá a frissített Urus is, méghozzá Evo utótaggal a nevében és potens sportváltozattal, mi több, az SUV esetében 2024-ben plug-in hibrid variáns érkezése is várható. Ezekkel kapcsolatban hamarosan várhatunk bővebb, részletesebb információhullámot.