Enyhén feminin vonásokkal rendelkező elődjének abszolút hátat fordít a Peugeot 2008 most bemutatkozó új generációja, amely az új 208 legmenőbb részleteit kölcsön véve hoz létre egy még sarkosabb, még erőteljesebb megjelenésű kis crossover modellt. Ráadásként pedig rögtön elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz.
Az új Peugeot 208 körül meglehetősen nagy tolongás volt a Genfi Autószalonon, méghozzá nem véletlenül. Az oroszlános kisautó megjelenése sokak szívét elrabolta, ez pedig legalább annyira igaz a fickós, látványos külsőre, mint a hozzá tökéletesen illeszkedő, extravagáns és modern megoldásoktól sem visszariadó belsőre. Jó úton jár tehát a márka, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy ugyanezt a receptet most elsütötték a 2008 esetében is. A végeredmény pedig biztosan megosztóbb, mint egy semleges kialakítás, viszont nagyon könnyű lelkesedni érte.
Az elődnél sokkal vagányabb és karakteresebb - egyúttal vélhetően megosztóbb is, de a bátorságért elismerés jár
Az új kis crossover 14 centiméterrel nagyobb tengelytávval rendelkezik, mint a kisautó, és természetesen minden dimenziójában nagyobb. Ezzel pedig el is látja fő funkcióját: a tervezők célja az volt, hogy négy 180 centiméteres felnőtt tökéletes és bőséges kényelemben utazhasson benne, miközben megfelelően bőséges csomagtartó marad. Utóbbi 434 literre jött ki, ami az elődnél 24 literrel nagyobb.
Kicsit nagyobb, jóval modernebb - galéria
Belül a 208 megoldásait találjuk, ami azt jelenti, hogy az elődhöz képest a jövőbe katapultál a modell. Az elrendezés ismerős: kis kormánykerék, felette digitális műszercsoporttal. Magasan elhelyezkedő központi érintőképernyő és hozzá látványos, zongora stílusú kapcsolók. A belső felszereltséget és hangulatot négy szint alapján határozhatjuk meg: a hagyományos kivitelek mellett lesz sportos hatású GT Line és valóban sportos GT is. Utóbbit az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor új csúcsváltozata hajtja 155 lóerővel – a könnyű önsúly ismeretében egészen izgalmas dolgokra számíthatunk, igaz, ez a változat kizárólag csak 8-fokozatú bolygóműves automatával lesz elérhető.
Igazából 130, sőt, 100 lóerős kivitelben is egészen fickósnak mondható a turbós hármas, de a hatékonyság és a négyhengeres elrendezés kedvelőinek 100 és 130 lóerős 1,5 literes dízel is lesz a kínálatban. Azonban az elektromos változat még izgalmasabb. Az alapmotorokhoz is széria a hatfokozatú kézi váltó, a 130 lóerős benzineshez feláras, a hasonló teljesítményű dízelhez pedig széria a 8-as automata.
Újdonság a GT verzió hajtáslánca: 1,2 literes háromhengeres turbómotor 155 lóerővel és 8-as automatával
Az e-2008 elektromotorja az első kerekeket terheli 136 lóerővel és 260 Nm nyomatékkal. Erejét egy 50 kWh-s akkumulátorból meríti, amely 310 kilométer megtöltését teszi lehetővé, ha körzetünk nem az autópálya. Az egység legfeljebb 100 kW-tal tölthető, ez esetben viszont fél óra alatt elérhetjük a 80 százalékos kapacitást – otthoni konnektorról egy tucatnyi órába kerül ugyanez. Mivel az akkumulátornak sikerült a padló alatt helyet találni, így a csomagtartóból nem vesz el helyet az elektromos hajtáslánc.
Rögtön teljesen elektromos verzióban is kapható lesz
Az új 2008 még az idén elérhető lesz a kereskedésekben. Az árazása vélhetően teljesen megváltozik – kezdetben főleg magasabb költségekre számíthatunk, melyekért jobb felszereltség igyekszik kárpótolni.