Ahogy nemrégiben már írtuk, az Audi átalakítja modelljei megnevezését, így rakva rendet a palettán: a páros számokat innentől az elektromos modellek viselhetik magukon. A minap bemutatott A5 sorozat is ennek a része, ezúttal pedig az elektromos A6 és A6 Avant E-Tron kerül terítékre, mi több, az RS modell érkezése is színesíti a kínálatot.
Az A6 E-Tron egy erőteljes és fontos lépés az Audi elektromos palettájának kialakítása céljából, ráadásul a négykarikások már nem is húzhatták tovább ezt, hiszen a BMW az i5 által, a Mercedes-Benz pedig az EQE bemutatásával már jó ideje kínál alternatívát a szegmensben. A jelenleg kapható A6 pedig ezzel párhuzamosan a belsőégésű hajtások miatt az A7 családba vándorol át.
Lendületes formákkal jött meg az elektromossá váló A6 széria
Az újdonság dizájn tekintetében mindenképpen erős, és ahogy az A5 széria esetében, itt is egy Sportback jelleggel, valamint egy Avant néven futó kombival találkozunk. A megosztott, keskeny fényszórók és az izmos formaterv kifejezetten határozott kiállást ad az újdonságnak, amely hátul teljesen végigfutó fénysorban végződik. Az összhatás dinamikus és abszolút egységes, az Audi egyértelműen jó irányt célzott be a legújabb autóival.
Az Audi elmondása szerint forradalmi az új csúcstechnológiás mátrix-led fényszóró is, amelyet hátul második generációs OLED elemekből épülő lámpatest egészít ki. A németek nyolc különféle fényeffektust ígérnek, amelyhez kötelező elemként megvilágított embléma is társul.
Letisztult, ám emiatt gombmentes is a műszerfal
Az ingolstadti márka kifejezet büszke arra, hogy aerodinamika tekintetében mennyire intenzíven dolgoztak az autón: az A6 fejlesztése során több mint 1300 szimulációt futtattak le és intenzíven használták a szélcsatornát is. Az eredmény a valaha gyártott legáramvonalasabb Audi, mi több, a legkisebb légellenállású VW csoportos autó: a Sportback együtthatója 0,21, míg a kombi esetében 0,24-es legellenállási együtthatóról beszélhetünk.
Az utastérben az A5 szériában megismert, letisztult és persze gombmentes vezetői környezetet kapjuk meg, amely összesen három kijelzőt foglal magába: 11,9 colos a vetített óracsoport, középen 15,5 hüvelyk képátlójú az érintőpanel, a jobb oldali utas pedig egy 10,9 colos képernyőt kapott. Van ezen kívül még két megjelenítő, hiszen az A6 esetében már kapható lesz a virtuális tükör néven futó, kamerás visszapillantó megoldás.
Jó az Audi által kijelölt új irány
A PPE architektúrára épülő újdonság a Q6 e-tron és a Porsche Macan EV műszaki alapjait örökölte meg, így a forgalmazás megindulásával rögtön három, már ismerős hajtásláncot választhatnak a vevők. A bázist a hátsókerekes, 367 lóerős felállás jelenti, amit a quattro hajtás szerelmesei egy kétmotoros összekerékhajtással és 428 lóerős teljesítménnyel válthatnak ki. Induláskor a sportra fókuszáló variánst az S6 e-tron jelenti, amely 503 lóerővel csábítja a vevőket. Utóbbi a rajtprogram használatával 551 lóerőre emelkedik, és így könnyedén megvan a 3,7 szekundumos 0-100-as sprint is.
Mind az A6, mind az S6 esetében azonos akkucsomag adott: 100 kWh bruttó, 94,,4 kWh nettó tárolókapacitásról van szó, ami bizony már derék hatótávolsághoz tud energiát szolgáltatni. A villámtöltés tekintetében a 800 V-os rendszer miatt 270 kW a csúcs. Így összességében a 700 km feletti hatótáv is reális lehet, de még a kedvezőtlenebb esetben, azaz a kombi sportmodell esetében is meglesz a 600 km. A későbbiekben egy kisebb, 83 kWh-s akkupakk is csatlakozik a kínálathoz.
Szerencsére a kombi modell is a kínálatban maradt
Az A6 e-tron értékesítése Európában szeptember tájékán startol, így a vevők hamarosan találkozhatnak a szalonokban a teljesen megújult modellcsaláddal.