Az Audinál ismét változtatnak a modellek nomenklatúráján: az új A5 család bemutatkozásával az A4 már a múlté, helyébe a Avant néven kombit, szedánt és ezekből sportmodelleket is tartalmazó A5 széria lép. A kabrió és a kupé modellek pedig egyelőre utód nélkül maradnak.
A négykarikások ezentúl a páros számokat az elektromosoknak tartják fenn, míg a páratlanul végződő modellek kapnak belsőégésű hajtásláncot. Emiatt búcsúzik egy időre az A4 megnevezés, és kompletten az A5 szériába költözik át a család. A márka igyekezett sportos, dinamikus karakterű újdonságokat létrehozni, amelyek egyben választ is adnak az A4 szériát utóbbi időben ért kritikákra.
Sportosabb modellpalettát ad az A5 széria
A szélesebb sárvédők izmosabb hatást keltenek, a keskenyebb, pengébb LED lámpatestek pedig tovább fokozzák a könnyedebb látványt. A hátsó fények látványos OLED technikát kaptak, a lökhárítók a méretesebb légbeömlőkkel pedig ugyancsak a sportos összhatást segítik elő, főként a teljesítményorientált S5 verziók esetében.
Az új A5 széria egyben fontos mérföldkövet is jelent, hiszen ezek az autók a márka első modelljei, amelyek a PPC (Premium Platform Combustion) alapokra épülnek. Ez a platform az MLB Evo (Modular Longitudinal Matrix) padlólemez jelentősen továbbfejlesztett változata, amely ráadásul 2900 mm-re nyúlt tengelytávval is szolgál a nagyobb utastér érdekében. A pontos méreteket viszont még nem közölte a német gyártó.
Merőben új a műszerfal, letisztultabb lett
Az utastér is komoly evolúción ment át, hiszen az eddig megszokott felállás helyett az Audi egy letisztultabb műszerfalat álmodott meg. Persze így búcsúztak a gombok, ám cserébe prémiumabb életérzést ígér a márka. A hajlított panoráma kijelző viszi persze a prímet, amely egy 11,9 colos digitális óracsoportot és egy 14,5 hüvelyk képátlójú központi Audi MMI érintőpanelt foglal magába, miközben opcionálisan 10,9 colos head-up display is kérhető a modellekhez.
Mivel az elektromos modell a 4-es lesz majd, így itt kizárólag belsőégésű erőforrásokkal találkozhatunk. A 2.0 TFSI áll a fókuszban, azaz négyhengeres, változó geometriájú turbóval szerelt benzinmotor, amely 150, illetve összkerekes verzió esetén 204 lóerővel áll rendelkezésre.
Bizakodásra adnak okot a belsőégésű modellek
Európa kap dízelt is: a 2.0 TDI 48 V-os könnyűhibrid rendszerrel kiegészülve tudja teljesíteni a normákat. A dízelmotor 204 lóerőt és 400 Nm-t tud, amihez a villanymotoros kiegészítés további 24 lóerőt ad hozzá. Így dinamikus végeredményre számíthatunk, amihez duplakuplungos automata és elsőkerékhajtás, illetve opcionálisan quattro összkerékhajtás is elérhető.
Izgalmas pont, hogy az S5 modellek a 3.0 V6 TFSI-vel érkeznek, amely könnyűhibrid rendszerrel kiegészülve igyekszik minél jobb teljesítményt adni. A benzines 367 lóerőt tud, ami 13 lóerős plusz az elődökhöz mérten. Ebben az esetben széria a quattro hajtás, valamint az S tronic duplakuplungos automata is, miközben a nyomatékvektorozást is tudó sportdiffi is a csomag részét képezi. A négykarikások szerint fontos fejlesztést értek el a futmóú terén, amely precízebb és természetesebb vezetési érzetet ígér. Opcionálisan pedig a vásárlók adaptív felfüggesztést is kérhetnek majd.
Lényegesen kevesebb a gomb, több a kijelző
Az Audi A5 és S5 modellek európai forgalmazása még ebben a hónapban megindul, miközben a tengerentúli specifikációk egyelőre nem adottak.