Néhányan talán még emlékeznek a tavaly októberben bemutatott Bugatti Bolidera, amely ugyan csak papíron, de egészen elképesztő képességeket tud felmutatni. A kizárólag versenypályás használatra alkalmas szörnyetegről akkor még nem derült ki, hogy vajon mit is szeretne kezdeni vele a Bugatti, és bár hivatalos álláspont továbbra sincs, egyes hírek szerint néhány példányt elkészíthetnek belőle a gyáriak – ez pedig azt jelenti, hogy valóban képes lehet hozni azokat a számokat, amiket a gyáriak beígértek vele kapcsolatban.
A Bolide W16-os elrendezésű motorja lélegzetelállító 1600 lóerőre képes. Alapesetben. Mivel hasonló teljesítményű modell szerepel már a cég kínálatában, (nem is egy, hiszen a Centodieci és a Super Sport 300+ egyaránt ezen a szinten áll) ezért a négy, friss fejlesztésű turbó által lélegeztetett erőforrást felkészítették 110-es oktánszámú versenybenzin égetésére is. A maximális teljesítmény így akár 1850 lóerő is lehet, amihez ugyanekkora nyomaték (1850 Nm) párosulhat. A teljesítménycsúcs 7000-es percenkénti fordulatszámnál, a maximális forgatónyomaték már 2000/perctől lehívható.
Kizárólag versenypályás használatra - galéria
A hatalmas motor dacára az autó saját tömege mindössze 1240 kg, vagyis a kompakt kategóriában is inkább könnyűnek találtatna. Egy lóerőre tehát csupán 0,67 kg jut a Bolide esetében, és ettől lesz igazán megdöbbentő az újdonság. Egy átlagos autó napjainkban 10 kg terhet cipel lóerőnként, a Bugatti tömeg/teljesítmény aránya ennél tizenötször jobb. Tegyük hozzá, hogy a fenti adat száraz tömegre vonatkozik, vagyis még jócskán kerül folyadék az autóba, mire indítható állapotba kerül.
Az egyelőre csak szimulált adatok a következőképpen alakulnak: a 0-100 csekély 2,17 másodpercig, a 200-as sprint 4,36 szekundumig tart, 300 km/h-s tempóra pedig 7,37 másodperc alatt gyorsulhat a Bolide. És ez még mindig nem a teljes statisztika: elviekben 12,08 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 400 km/h-ra az autó. Szimulációk alapján a Nürburgringen egészen elképesztő, 5 perc 23,1 másodperces időre lehet képes az autó, ami kevesebb mint 4 másodperccel lassabb, mint az abszolút rekord, amelyet a Porsche 919 Hybrid Evo versenyautó tart.
Ha valóban képes lesza rra amit ígérnek, akkor fejet hajtunk a Bugatti előtt
Szóval ezekkel az adatokkal tervezhet piacra dobni egy autót a Bugatti, aminek ára a hírek szerint 1,77 milliárd forintnak megfelelő valuta lehet majd – nyilván adók nélkül –, és mindössze 40 darab készülhet el. Ám az ár mondhatni lényegtelen, hiszen sokkal érdekesebb az, hogy vajon tényleg képes lehet-e hozni ezeket a számokat a Bolide – és ha igen, akkor minden tiszteletünk a Bugatti mérnökeié.