Pletykák sokaságát követően immáron nem kell tovább találgatnunk, hamarosan ötajtós változatban is kapható lesz ugyanis a Suzuki Jimny. Sajnos azonban hozzánk nem jön egyelőre: a 2023-as indai autószalonon bemutatkozó újdonság, amelyet Új-Delhiben a Suzuki-Marti gyárban állítanak elő, egyelőre csak néhány piac sajátja lesz. India mellett első körben Afrika, Ausztrália és Dél-Amerika kap az autóból.
A lényegében kétszemélyes, négy személynek csak nagyon kompromisszumosan megfelelő személyszállító Jimny esetében a szolid kapacitás volt az egyetlen fájó pont, azonban az ötajtósra bővülés pont ezt a hiányosságot oldja meg, természetesen méretbővülés mellett. A 3645 mm hosszú háromajtós kisterepjáró mellett annak ötajtós változata már 3985 mm hosszú lett, miközben a tengelytávolság 2590 mm-re változott. A 34 centis hosszgyarapodás kardinális fontosságú tehát. A szélesség és magasság persze nem változott.
Élhetőbb, miközben továbbra is tetszetős
A jellegzetes dobozforma, és úgy minden egyéb szerencsére változatlan marad, azaz teljes mértékben az eredeti, retro Jimny dizájn kapjuk, úgy, hogy közben hosszabb és praktikusabb autóval szembesülhetünk. A sárga továbbra is a típus húzószíne, nem véletlen, hogy eben a színben mutatkozott be az eredeti háromajtós, illetve most a hosszított variáns is. A látványos, szélesített kerékjárati íveket továbbra is 15 hüvelykes tárcsákra szerelt, 195/80 méretű abroncsok töltik ki, és persze a prominens pótkerék sem maradhatott le a csomagtérajtóról.
Az utastérben a méretgyarapodáson túl lényegi változás nem történt, így itt is megmaradt a retró formaterv, valamint a kockaformák sokasága. A háromszemélyes hátsó pad mögött 208 liter kapacitású csomagtér húzódik, ami 332 literre bővül a háttámlák lehajtását követően.
Fokozott praktikummal folytatja pályafutását
A műszerfalon ott a 9 hüvelyk képátlójú érintős rendszer, amelyen Android Auto és Apple Carplay tükrözés is működik, adott a tolatókamera és a legjobb felszereltséghez Arkamys hangrendszer is társul. A hat légzsákon felül lejtmenet-vezérlő és visszagurulásgátló is szerepel a csomagban a szokásos elektronikai asszisztensek mellett.
A motorháztető alatt ugyancsak maradt a régi motort 1,5 lieteres szívómotor, amely 105 lóerőt és 134 Nm-t tud, előbbi 6000, utóbbi 4400-as percenkénti fordulatnál jelentkezik.
A benzineshez ötgangos kézi váltómű vagy négyfokozatú automata választható, amely a terepváltó állásának megfelelően küldi a nyomatékot két vagy négy kerék felé. A 210 mm-es hasmagasság mellett 36 fokos első, valamint 50 fokos hátsó terepszög biztosítja a 4x4 képességeket.


