Carrera 4. Egy Porsche rajongó ennyiből is tudja, hogy miről van szó: a 911 alapverziójáról, méghozzá összkerékhajtással. Előbbi ismeretében utóbbi az újdonság, amelyet a Taycan mellett a Porsche elhozott a Genfi Autószalonra. A négy kereküket hajtó beszálló 911 modellek pedig már rendelhetők is.

A Porsche a legendás 911 sportautó 992 kódjelű nyolcadik generációjának első modellváltozatát, a Carrera S-t (és az összkerekes 4S-t) tavaly év végén prezentálta, időközben pedig szépen gyarapodott a típus kínálata. A Turbóra még várni kell, így most is a Carrera sorozat belépőmodelljei kerültek középpontba: a Porsche bejelentette az új 911 Carrera 4 Coupé és Carrera 4 Cabriolet párost, amelyek az abszolút beszálló megoldásoknál összkerékhajtásukban tudnak többet.

Megjelenésben nincs különbség - galéria

Vizuális tekintetben nincs érdemleges különbség a hátul és az elöl is hajtó modellek között. Ahogy egyszerűbb társaik, úgy a 4-es utónevű típusok is (két dupla helyett) két szimpla kipufogócsőben, kisebb kerekekben és vörös helyett fekete színű féknyergekben térnek el a Carrera S-től.

A legnagyobb különbség a teljesítmény tekintetében érhető tetten; a két 3-literes, hathengeres biturbó boxermotor alapvetően megegyezik, ám a Carrerában kisebb turbófeltöltők dolgoznak, mint a Carrera S-ben, ezáltal a csúcsteljesítmény 450 helyett ‘csak’ 385 lóerő, míg a maximális forgatónyomaték 530 helyett 450 Nm. A leszabályozási fordulatszám változatlanul 7.500/perc. Az előző (991.2) 911 Carreráknál különben 15 lóerővel lettek izmosabbak az újdonságok.

Teljes személyre szabhatóság belül - galéria

Az új 8-fokozatú duplakuplungos PDK automata szériában jár és manuális váltó érkezéséről egyelőre nem szól a fáma. A menetteljesítmények nagyon rendben vannak: a 0-100 km/h-s sprintidő a 911 Coupé esetében az opcionális Sport Chrono csomag rajtautomatika funkciójával 3,9 másodperc, a végsebesség pedig 290 km/h. Az NEDC ciklus szerinti vegyes fogyasztás papíron a kivitel függvényében nagyjából 9,5 l/100 km.

Akárcsak a Carrera S modelleknél, a ‘sima’ Carreráknál is eltérő átmérőjű kerekeket alkalmaztak a tervezők a két tengelynél, de míg a Carrera S-ek elöl 20, hátul 21 colos kerekeket viselnek, addig a Carrerák elöl 19, hátul 20 colos felniken gurulnak (235/40 ZR20 ill. 295/35 ZR20 abroncsokon). A négydugattyús féknyergek mindegyik kerék mögött 330 mm átmérőjű tárcsákat szorítanak. Az új Porsche 911 Carrera 4 Coupé alapára hazai áfával és regisztrációs adóval a jelenlegi árfolyamon számolva közel 40 millió forint, a 911 Carrera 4 Cabriolet pedig több, mint 44 millió forinttól indul. Az újdonságokat máris meg lehet rendelni a Porsche Centrum Budapestnél.

Folyamatosan bővül a kínálat. A következő lépés az új 911 Turbo.

Az új, nyolcadik generációs Porsche 911 Carrera (S/4S) modellek újdonságairól részletesebben korábbi bemutató cikkünkben, ide kattintva olvashatnak.