Az Euro NCAP legutóbbi tesztjein kifejezetten jó eredmények születtek, de sajnálatos módon ezúttal ismét be kell számolnunk néhány szomorúbb eredményről. Mindez ráadásul a magyarországi vásárlókat kifejezetten érzékenyen érintheti, hiszen a Dacia új hétüléses modelljéről van szó, amely a nagycsaládosok 2,5 millió forintosautóvásárlási támogatásával sokak számára kézenfekvő választás lehet – hiszen a Jogger a legolcsóbb ilyen modell a piacon. Összetörték még a DS 4-et és a Honda HR-V-t is.
Kezdjük a rossz hírrel: a Dacia Jogger mindössze egy csillagot érdemelt ki az Euro NCAP-től, noha valójában össze sem törték, hiszen a törésteszt szempontjából gyakorlatilag minden eleme (beleértve a platformot és a merevítéseket) megyezik a Sanderóval és a Logannel, a hosszabb farrész pedig nem befolyásolja az eredményt. Néhányan felkaphatják a fejüket, hogy a kezdőképen szereplő Sandero bizony két csillagot érdemelt ki, akkor a Jogger miért nem.
Nos, a hétüléses azért kapott mínusz pontokat, mert a leghátsó ülésekhez nincsen biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés. A felnőttek védelmére így 70, a gyerekekére 69, a gyalogosokéra pedig 41 százalékos értékelést kapott, és az alapverzió igen szegényes biztonsági asszisztensei is csupán 39 százalékot értek el. Mondanunk sem kell, ezek nem azok a számok, amiket egy felelős családapa látni szeretne vásárlás előtt.
Az opciós biztonsági rendszerekkel megvan az öt csillag a DS-nek
A román versenyzővel szemben a DS 4 és a Honda HR-V egyaránt négy csillagot érdemelt ki – sőt, a francia prémium kompakt biztonsági csomaggal az ötödik csillagot is bezsebelte. A DS sorrendben 85, 86, 74 és 65 százalékot kapott a felnőttek, a gyermekek és a gyalogosok védelmére, valamint a biztonsági asszisztensekre. Utóbbit biztonsági csomaggal 82 százalékra tornázta fel, amivel már belefért az ötcsillagos értékelésbe.
A négy csillag azért még nem aggasztó eredmény
Ugyanígy a HR-V a felnőttek védelmére 82, a gyermekekére 75, a gyalogosokéra pedig 72 százalékot kapott, míg a biztonsági asszisztensek teljesítményére 78 százalékot érdemelt ki. Az azért látható, hogy az Euro NCAP nem úgy osztályoz, mint ahogyan azt az iskolában megszokhattuk, így bár a Jogger egyébként nem túl acélos eredményei hiába nem tűnnek tragikusnak első ránézésre, így is csupán egy csillagot érdemeltek ki.