A Nissan Leaf az egyik első valóban használható, kompakt méretű elektromos autó volt a piacon, amivel hatalmas előnyre tudott szert tenni a japán gyártó. A második generáció bemutatkozása azért már közel sem volt akkora durranás, de még mindig igen jó pozíciót foglalt el a piacon a modell, amely azóta azonban kissé háttérbe szorult, köszönhetően az azóta érkezett rengeteg hasonló méretű és tudású villanyautónak. Most a Nissan egy kisebb frissítéssel próbálja meg vonzóbbá tenni a Leafet.

Ezúttal nem egy vérbeli ráncfelvarrásról van szó, hiszen első ránézésre nem is egyszerű megállapítani, hogy pontosan mi változott az autón. Sokat elmond, hogy az új, 16 és 17 colos keréktárcsák vannak a legnagyobb hatással az összképre, de azért a „hűtőmaszkot” is átszabták egy kissé – na nem a formáját rajzolták át, hanem csak eltűnt a V alakot formázó króm betét, és helyette egy érdekes mintát kaptak az elem élei.

Az új keréktárcsák jelentik a leganygobb újdonságot - galéria

A Leaf megkapta a Nissan új emblémáját is, valamint két friss szín is bekerült a kínálatba. Az utastérben szó szerint semmi nem változott, így például maradt a 9 colos multimédiás képernyő, amelyen az Android Autót, az Apple CarPlayt és az Amazon Alexa rendszereket is támogató NissanConnect operációs rendszer fut.

Belül nem változott az autó - galéria

Az autóhoz továbbra is kétféle akkucsomag érhető el: a kisebbik 40 kWh-s, a nagyobbik pedig 62 kWh-s. Míg előbbi egy elektromotor segítségével 142 lóerőt, utóbbi két villanymotorral 214 lóerőt biztosít, a maximális hatótáv pedig – természetesen a nagyobb akkus változat esetében – papíron 385 kilométer. Az árak egyelőre nem ismertek, de a trendeket is figyelembe véve a finoman frissült modell biztosan drágább lesz majd.