A Ferrari az egyik legjobb döntését hozta meg azzal, hogy a Monza SP1 és SP2 modellekkel útjára indította az Icona sorozatot, amelynek lényege, hogy a márka múltjának legendás modelljeire utal vissza egy-egy teljesen egyedi, nagyon kis szériában készülő, de megvásárolható modellel. A sorozat második – illetve harmadik, bár az SP1 és az SP2 alapjaiban ugyanaz az autó – tagja a Daytona SP3 lett, amely az 1967-es Daytona 24 órás versenyen elért elképesztő hármas győzelemről emlékezik meg, méghozzá egy most érkezett friss videóban nem is akármilyen társaságban.

Az újdonság a LaFerrari Aperta alapjaira épült, de Flavio Manzoni és csapata természetesen egy teljesen új karosszériát és utasteret alkotott meg hozzá, amely a lenyűgöző P3/4, P330 és 41P versenyautók formáiból építkezett. Ugyanakkor közel sem arról van szó, hogy szolgai másolást hajtottak volna végre a Ferrarinál, már csak azért sem, mert több 60-as évekbeli típus jellegzetes elemeit gyúrja össze az autó, méghozzá egészen tökéletesen.

Ilyen a Ferrari által újraálmodott bukólámpa - galéria

Számtalan részletről lehetne ódákat zengeni az autó kapcsán, hiszen tulajdonképpen nincs is olyan pontja, ami amellett, hogy a technológia csúcsát képviseli és elképesztően modern, ne utalna vissza valamelyik legendás versenygépre. Az elképesztően jó arányok, a finom, kerekded vonások és az élesen meghúzott sarkos vonalak összhangja, a targatető, vagy éppen a bukólámpa újkori változata, ami a jelenlegi biztonsági előírásoknak is megfelel. Nehéz lenne olyan pontot találni az autón, ami ne érdemelne figyelmet.

Az utastérben a középen összeérő, látványos kék színben pompázó ülések hívják fel magukra rögtön a figyelmet, de az első látásra versenyautósan puritán, mégis modern és finom megoldások is szót érdemelnek. Azt azért sajnáljuk, hogy immár a Ferrarinál is minden csak az érintőgombokról szól, de azért az olyan apróságokkal, mint az automata klasszikus váltókulisszát idéző előválasztó konzolja, meg tudják olvasztani a szívünket az olaszok.

Egészen lenyűgöző a Daytona SP3 - galéria

A lemezek alatt sem maradt érintetlen a LaFerrari Aperta, ugyanis a gyáriak hűek maradtak a legendás versenyautókhoz, kidobták az elektromos rendszert az újdonságból, és a 812 Competizione V12-esének még tovább finomított változatát építették be. Így bár a teljesítmény „csak” 840 lóerő, a csúcsnyomaték pedig 697 Nm, a 65 fokos, 6,5 literes, F140HC kódjelű V12-es mindenért kárpótol a 9500-as fordulatra beállított limiterrel. Az erőt egyébként egy szupergyors, hétsebességes, duplakuplungos automata juttatja el a hátsó kerekekhez.

A 0-100-as sprintet így 2,85 másodperc alatt tudja le az autó, de 200 km/h-ig sem kell több neki, mint 7,4 szekundum. A végsebesség 340 km/h. Noha kiemelkedő adatokról van szó, nem döntöget majd rekordokat az újdonság, de ez valószínűleg senkit nem fog érdekelni, amikor 9500-ig forgatja a szívó V12-es erőforrást.

Nagyon látványosak a középen összeérő ülések - galéria

Az újdonság ára adók nélkül 730 millió forint körül mozog, és mindössze 599 darab készül majd belőle. Ez ugyan nem kifejezetten kevés, de aki abban reménykedett volna, hogy van esélye hozzájutni, az gyorsan mondjon le róla, hiszen már a bemutató előtt elkelt az összes példány – az összesen 499 példányban legyártott Monza SP1 és SP2 összes vásárlója úgy döntött, hogy hazaviszi a Daytona SP3-at is, míg a maradék 100 példányt kiválasztott gyűjtők számára értékesítette a Ferrari. Álmodozni azonban sosem késő, és ha már tesszük, tegyük nagyban: íme, a gyártó konfigurátora, ahol megalkothatjuk a számunkra legszimpatikusabb változatot.

Ha pedig fenséges látványra vágyunk, akkor nehezen találhatnánk a jelzőre méltóbb képet, mint azt, ahogyan az új Ferrari Daytona a neves elődjeivel együtt köröz a versenypályán. Az alábbi videón Mugellóban láthatjuk, ahogy az újdonság társaságában két P4 és egy 412P is felvonul az aszfaltcsíkon. Az angolul tudók pedig további érdekes információkkal is gyarapodhatnak.