Volt idő, amikor minden aprócska rést szerettek volna betömni az autógyártók, és ez kiváltképp igaz a prémium márkákra. Az Audi ebből a szempontból egy kissé talán lemaradásban volt, ugyanakkor a négykarikások még olyan modelleket is bemutattak, amelyeknek nem volt ellenlábasa a közvetlen konkurensek palettáján – bár, ha a BMW-t és a MINI-t egy kalap alá vesszük, akkor azért akadt. Nevezetesen az A1-ről és a Q2-ről beszélünk, melyek tulajdonképpen a kisautók és a kis crossoverek szegmensében léptek harcba.
Most azonban olybá tűnik, hogy vesztésre állnak a csatában: az Audi hivatalosan is megerősítette, hogy az A1 és a Q2 sem kap utódot – előbbi kettő, utóbbi mindössze egy generációt él meg. Erről maga Markus Duesmann, az Audi vezetője beszélt, aki elmondta, hogy bár a paletta alsó végéről eltűnik ez a két modell, a paletta csúcsán bővülhet a kínálat- Gazdaságilag nem nehéz magyarázni ezt a döntést: a kisebb profitot hozó, olcsóbb műszaki alapjaik okán prémiumságukban némileg megkérdőjelezhető modelleket jóval nagyobb nyereséggel kecsegtető modellek váltják.
Az A1-nek azért még jó pár éve van
A Kínában egyébként tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető, Európában 300 lóerős S verzióban is kapható Q2 tehát már nem sokáig marad a kínálatban, ahogyan igaz ez A1-re is – bár előbbit tavaly év végén frissítették, utóbbi pedig csak 2019-ben mutatkozott be, szóval valószínűleg még évekről beszélhetünk.
Mindeközben olyan újdonságok csatlakoznak majd a kínálathoz, mint a Q6 e-tron, amely az Audi első olyan modellje lesz, amely a Porschéval közösen fejlesztett, dedikáltan elektromos PPE platformra épül. Ugyanakkor érkezik az e-tron frissítése is, amely Q8 e-tron néven élhet tovább, ezzel jobban illeszkedve a palettába. A négykarikások tehát nem pihennek, a rajongók pedig valószínűleg nem dőlnek kardjukba, hogy ezentúl az A3 lesz a legkisebb típus a palettán – habár néhányaknak biztosan hiányzik majd az A1 és a Q2.