Az Audi legkisebb SUV-ja, a Q2 még csak két éve mutatkozott be, de sokan talán már el is feledkeztek róla, hiszen nem sikerült túlságosan a középpontba kerülnie. A négykarikások azonban változtatni szerettek volna ezen, ezért a Párizsi Autószalonon bemutatták a kis crossover sportváltozatát – nézzük, mire képes a vadonatúj SQ2.
A Q2 formailag mindig is kilógott kissé az Audi kínálatából, de a sportváltozat esetében természetesen így is a jól megszokott változtatásokat alkalmazták a mérnökök: nagyobb légbeömlők, hangsúlyos, függőleges beosztású hűtőrács, 2 centis ültetés, egyedi, 18 vagy 19 colos keréktárcsák, négy méretes kipufogó és fekete betétek árulkodnak róla, hogy méretei ellenére jobb nem kikezdeni a kis SUV-val.
Fekete betétek, méretes kipufogók - galéria
Az utastérben ugyancsak az Audi sportrészlegének jellegzetességeivel találjuk szemben magunkat: S logóval díszített sportülések, nagyon is mutatós, alul vágott sportkormány, látványos betétek, piros kontrasztvarrás és ugyancsak piros díszítőelemek dobják fel az alapból kissé komor hangulatot. A 12,3 colos digitális műszerfal jól mutat a képeken, ám nem adják ingyen az Audinál – ellenben a sportkormány, a sportülések, az automata klíma és a középső könyöklő már alapáron jár az SQ2-höz.
A lényeg persze a lemezek alatt bújik meg: az előre beépített kétliteres, négyhengeres, turbós benzinmotor 300 lóerőt és 400 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít a kis crossover számára, amit egy hétsebességes, duplakuplungos automata váltón keresztül juttat el mind a négy kerékhez – erről persze a quattro feliratok is árulkodnak. Mindennek köszönhetően az SQ2-nek mindössze 4,8 másodpercre van szüksége, hogy letudja a 0-100-as sprintet, és természetesen meg sem áll 250 km/h-ig, aminél többet nem enged a leszabályozás. Ezek egyébként olyan értékek, amikre 10-15 éve még csak igazi sportautók voltak képesek, 400-500 tagú, vagy akár még nagyobb ménessel – nem érdemes tehát ujjat húzni a kis SUV-val.
Mutatós a fekete-bordó utastér - galéria
A teljesítményhez persze átalakított, jóval sportosabb és feszesebb futómű is dukál, és a kormányzás sem maradt érintetlen. A SQ2 jövő év elején érkezik majd meg a szalonokba, valószínűleg elég borsos áron. Érdekesség azonban, hogy jó eséllyel a Volkswagen T-Roc R is ugyanezt a hajtásláncot kapja majd meg, így nagyon hasonló menetteljesítményekkel is számolhatunk a konszerntárstól is.