Először Amerikában mutatkozott be, majd megvolt az európai premier. Most pedig kijelenthetjük: rendelhetővé vált a Toyota RAV4 konnektoros hibrid változata. A 306 lóerős modell mérföldkő a Toyota történelmében, de alkalmi vételnek nem nevezhető: a 18,19 milliós beszállója csak a kezdetet jelenti.
A Toyota eddig érdekes módon kicsit ódzkodott a konnektoros hibrid technológiától: miközben a többi gyártó folyamatosan dobja piacra a különböző konnektoros hibrid modelleket, a Toyota szinte összes modelljénél (és ez persze a Toyota prémium márkájára, vagyis a Lexusra is érvényes) kitart a hagyományos teljes, ún. öntöltős hibrideknél. Ez alól eddig – legalábbis az európai piacon – csak a Prius PHEV képezett kivételt, ám a konnektorról is tölthető Prius szűkös csomagtartója révén egy nem túl családbarát autó, ráadásul ár/érték aránya sem jó. A RAV4 PHEV is nagyon drága, ám egy divatos és családi használatra is maximálisan alkalmas autóról van szó. Sikere borítékolható.
Számítottunk rá és már nagyon vártuk (a piaccal együtt) az első konnektoros hibrid Toyota RAV4-et – íme, megérkezett
Az újdonság alapjait az aktuális, új generációs RAV4-től örökölte, ami minden szempontból egy kiválóan sikerült, komoly alapokra épített SUV modell. A primer meghajtásról gondoskodó 2,5 literes benzinmotor sem változott, az Atkinson-ciklusú négyhengeres szívó benzines a 'sima' RAV4 hibridtől érkezik és szűk 180 lóerős csúcsteljesítménye sem változik. Ám az elektromos ‘rész’ jóval erősebb, mint a jelenlegi hibrid RAV4-ben, ezáltal a maximális rendszerteljesítmény 220 lóerőről 306 lóerőre ugrik – ráadásul ehhez 30 g/km alatti széndioxid-kibocsátás társul.
Jól hallották, nem elírás: egy több, mint 300 lóerős Toyota RAV4 debütált, ami a 0-100 km/h-s sprintet 6,0 másodperc alatt képes abszolválni – egy biztos, a változatlanul szerény megjelenésű SUV menetteljesítményein sokan meg fognak majd lepődni az utakon. Az újdonság szériában összkerékhajtású, egészen pontosan egy elektromos öszkerékhajtásról beszélhetünk. És az akkumulátor szintén tisztességes méretű, ugyanis tisztán elektromos módban a gyártó 75 km-es hatótávot ígér, ami ideális időjárás mellett lassú, városi tempóban akár a 100 kilométerig is elérhet. Elektromosan legfeljebb 135 km/h-val haladhat majd a modell, igaz, ezzel a tempóval örülhetünk, ha 30 kilométer összejön. Külön öröm, hogy az akkucsomag a padló alatt kapott helyet, aminek köszönhetően az autó súlypontja alacsony és csak 60 literrel csökkent az óriási, alapból 580 literes csomagtér.
Belül nincs érdemi változás a 'sima' hibrid RAV4-hez képest – galéria
És mit takar a 18,19 millió forintos ár? A közepesnek nevezhető Comfort felszereltségi szintet, ami az összkerekes, 222 lóerős hibridhez képest 5,85 (!) milliós pluszt jelent. Ez bizony még a zöld rendszám összes kedvezményével és a kövérebb maradványértékkel sem fog egyszerűen megtérülni, de persze a fokozott teljesítmény is mellette szól. Az abszolút csúcsverzió egyébként 21,19 milliót kóstál.