Az Outback család legjeként mutatkozott be a Subaru Outback Wilderness: a típus történelmének legstrapabíróbb, egyben legdurvább kinézetű kivitelét készítették el a japánok. A 24 centisre (+2 cm a normál Outbackhez képest) növelt hasmagasság, a szériában adott, terepjárókra való (Yokohama Geolandar) abroncsok, továbbá a szintén alapból járó első védőlemez mutatja a gyártó szándékát: a kalandvágyó autósokat szeretnék meghódítani.
Akik az aszfaltról letérve minden bizonnyal örülni fognak az áthangolt felfüggesztésnek: göröngyös felületen haladva is megmarad a menetkényelem, miközben az ígéretek szerint a közúti produktuma sem szenved csorbát. A megnövekedett rugóút miatt ez egyáltalán nem magától értetődő dolog az autóiparban.
Terepen is megállják a helyüket a fehér feliratos gumik
A lökhárítók áttervezése is hozzájárult a terepszögek javulásához: 18,6 fokról 20-ra növekedett az első, 19,4-ről 21,2-re a rámpa-, 21,7-ről 23,6-re pedig a hátsó terepszög. Akár 40 százalékos (kavicsos) emelkedőt is képes megmászni az autó, részben a 4,44:1 áttételű hátsó differenciálmű miatt.
A dőlésszögkijelzős X-Mode-dal adott felezős összkerékhajtás különlegessége, hogy a lassú és normál áttétel között menetközben, a vonóerő megszakítása nélkül képes váltani. A Lineartronic CVT manuális állásában nyolc előre definiált áttétel közül választhat a vezető; akár a kormányon elhelyezett váltófüleket használva.
A flülethez szabható menetmódokat kínál a Subaru
Az USA piacán a 2,4 literes boxermotor turbós változata, vagyis az 5600-as fordulaton 260 lóerőre, illetve 2000-nél 375 Nm-re képes négyhengeres kerül a bő másfél tonnás vonóképességű Wildernessbe. Nálunk a 2,5 literes szívómotor 169 lóerejére lehet számítani, ha elérhető lesz egyáltalán a különleges változat.
Egészen extrém terhelhetőségű az autó teteje: bő 300 kilót bír. Így igazán jól kihasználható a Wildernesshez kínált tetőcsomagtartó-rendszer, megtermett emberek is biztonságban pihenhetnek a magasban felhúzott sátorban.
A tető terhelhetősége 310 kilogramm!
Az erdőn-mezőn túrázás közben sem kell lemondaniuk az asszisztens rendszereket tömörítő EyeSight csomagról, vagy a Starlink nevű multimédia rendszerről, hiszen a Wildernessből sem hiányzik a 11,6 hüvelykes átmérőjű központi kijelző.
Víztaszító (Subaru StarTex) kárpit, réz színű kontrasztvarrás, illetve további hasonló árnyalatú kiegészítők uralják az utasteret – persze az alumínium pedáloknak és néhány krómozott elemnek is találtak helyet. A hátsó ülés támlája és maga a raktér padlója is vízálló, így akár lehajtott ülésekkel sem kell félteni a kényesebb kárpitokat.
Az álló formátumú kijelző mellett réz színű kiegészítők kerültek az utastérbe
Az Európában csak szívó motorral kapható Outback emelt kiadása tehát fokozott terepképességekkel rendelkezik, miközben vezetési élményben nem a terepjárókat, inkább a normál SUV modelleket idézi. A Wilderness változat európai forgalmazásáról egyelőre nincs információnk, de a magunk részéről sajnálnánk, ha távol maradna tőlünk ez a gejzírkék csoda.