Elődje alaposan felújított technológiájával és enyhén megújult külsővel érkezett meg a Subaru Outback közvetkező generációja. A nagyméretű mindenes nálunk egyféle hajtáslánccal lesz elérhető, és már ismerjük az árakat is.

Kívülről nem is olyan egyszerű a modell elkülönítése az elődtől: a méretek megmaradtak, sőt, a lámpatestek látványa is hasonló, de az új lökhárító és hűtőrács, valamint a jobban kimunkált részletek értékesebb összképet adnak ki.

A műszaki tartalom jobban megújult, mint a külső

Belül ugyanakkor azonnal kiszúrhatjuk az új modellt a hatalmas, álló helyzetű központi kijelzőről: a 11,6 colos megjelenítő ugyanis az alapszinttől széria. A beszálló ár egyébként meglehetősen magasan van, igaz, a 15,69 millióhoz egészen gazdag alapfelszereltség tartozik – és egyébként is sokat drágultak az autók az elmúlt egy évben. Innen három ugrással érkezhetünk meg a csúcsmodellig, amely listaáron 16,99 millió forintért elérhető – ezt már csak 180 ezres metálfényezéssel tudjuk megfejelni. Egyébként, ha beérjük szövet üléskárpittal, az alapverzióban pont minden benne van a sikeres boldoguláshoz.

A 11,6 colos központi kijelző elárulja a generációváltást

A 4,87 méter hosszú emelt modell egyetlen hajtáslánccal választható: a 2,5 literes, négyhengeres boxermotor szívóként meglehetősen visszafogott sarokszámokkal rendelkezik. 169 lóerős csúcsteljesítményét ugyanakkor 5000-től 5900-as fordulatig leadja, maximális 252 Nm-es nyomatéka pedig 3800-nál beköszön. Az igényes összkerékhajtás széria, mint ahogy a fokozatmentes CVT váltó is, amely nyolc fix áttételével a hagyományos elvű egységeket működteti. Ugyanakkor az új hidraulikus rendszere és az alacsony viszkozitású olaja lehetővé teszi, hogy 22 százalékkal kevesebb erőt fecséreljen el, mint a korábbi generáció megvalósítása.

A 0-100-as sprint 10,2 másodpercig tart, a végsebesség pedig 193 km/h. A vegyes fogyasztás a régi normák szerint 7,4 l/100 km, a reális WLTP szerint vegyesben 8,6 literrel lehet eljárni.

Jobb országúton és terepen, miközben hatékonyabb - galéria

Az elődnél valamivel nagyobb, összesen 213 mm-es (ez nagyobb, mint a legtöbb SUV) szabad magasságú modell a Subaru megújult globális platformjára épül, amely a vállalat szerint 70 százalékkal merevebb az elődnél. Mindez jobb egyenesfutást és gyorsabb, illetve stabilabb kormányzást garantáló futóműhangolással egyesül, amelynek középpontjában azért továbbra is a kényelem áll.