Ma reggel a Renault is számszerűsítette terveit: 2025-ig összesen hét elektromos modellt mutatnak be, egyik közülük nem más, mint a legendás Renault 5 villanyautó testben reinkarnálódott változata. Már képek is érkeztek a Clio előtti (1972-től egészen 1996-ig gyártották az eredeti 5-öst) kisautóra hajazó újdonságról. A prototípus alapján sikerült a jellemző vonások nagy részét átemelni a 21. századba.

Luca de Meo jelentette be a vállalat legfrissebb középtávú terveit. 2025-re szeretnék elérni a villanyautók 30%-os arányát – már ami az éves értékesítési darabszámokat illeti. Talán nem véletlen, hogy de Meo állt a pulpitushoz: a szakember tevékeny szereplője volt a Fiat 500 feltámasztásának, így hitelesen nyilatkozhat akkor is, ha ezúttal két nulla hiányzik a típusnévből.

Az ígéretek szerint kedvező vételáron beszerezhető lesz az új Renault 5

A Renault 5 Prototype egyébként nem csupán a sima 5, hanem az RS Turbo kivitelekből is merített ihletet – vegyük észre a szélesen terpesztő hátsó kerekeket. A fényszórók formája kifejezetten ismerős lehet néhány évtizeddel korábbról, de a töltőfej helyét például már az egykoron volt hűtőrács helyén alakították ki.

Az elektromos hajtáslánc specifikációjával és a szériagyártás indulásának tervezett időpontjával egyaránt adós maradt a gyár. Elképzelhető, hogy a Zoét is fel kell áldozniuk az 5 érdekében: a 2020-as évtizedben még nem feltétlenül fér meg egy házban két elektromos városi kisautó.

A francia gyártó meg nem erősített hírek szerint egyébként egy másik klasszikus kisautó, a Renault 4 újjáélesztésén is dolgozik. Mindenesetre érdekesen kettős képet mutatna a paletta, ha a már biztosan érkező (divatosan SUV-s) Mégane eVision típussal együtt rögtön két retrós (kis)autó is helyet kapna rajta.