Az előzetes várakozásoknak, illetve a Honda ígéretének megfelelően a Frankfurti Autószalonon ma bemutatkozott a Honda menő retró városi kisautója, a tisztán elektromos Honda e, ami elektromos hajtásláncán kívül számos további innovációt képes felmutatni, elég csak a külső tükröket helyettesítő kamerás visszapillantó rendszerre gondolni, de az óriási érintőképernyők által uralt vízszintes tagolású műszerfal is abszolút egyedi és különleges.
Várható volt, hogy a prémium minőségű elektromos kisautó nem lesz olcsó, bár azt álmunkban sem gondoltuk volna, hogy a frankfurti világpremierrel egy időben a hivatalos hazai árakra is fény derül.
Még csak ma volt a világpremierje, de máris rendelhető hazánkban a Honda e: 9,6 millió forint a támogatott alapár – galéria
Hogy mennyi az annyi? A simán csak ‘Honda e’ néven értékesítésre kerülő 136 lóerős alapmodell bruttó listaára 11,1 millió forint, míg a gazdagabban felszerelt és már 154 lovas Honda e Advance 12,5 millió forintba kerül. Ez azt jelenti, hogy az elektromos autókra igényelhető, vissza nem térítendő 1,5 millió forintos állami támogatással együtt a modellhez 9,6 millió forinttól lehet hozzájutni, a drágább verzió pedig 11 millió forinttól elérhető.
A hazai sajtóanyag szerint annak érdekében, hogy minél szélesebb körben elterjedhessen a zéró emissziós Honda, a márka hazai importőre tárgyalásokat kezdett egy kedvező hitelkonstrukció kidolgozására is pénzügyi partnerével, a Honda Financial Services-zel.
Képernyő, képernyő hátán – a külső tükröket is monitorok helyettesítik...
Magyarországon különben a mai naptól kezdve van lehetőség a Honda e megrendelésére. Globális szinten már 40 ezer előzetes vásárlási érdeklődés futott be a típusra, az első megrendelők pedig jövőre vehetik át a kis elektromos Hondát, amiről részletesen korábbi bemutató cikkünkből, ide kattintva olvashatnak.
A divatos, letisztult, retro-hangulatú utastér tágasnak tűnik, de a hátsó üléspad sajnos csak kétszemélyes – galéria